niedziela, marca 29, 2020 11

Megapyszne lody bananowo-szpinakowe

Na pewno znacie już jakiś fajny przepis na smaczne naturalne lody domowe? Ja dzisiaj dorzucę Wam kolejny. Pochodzi z książki Supermocni Kontra Złodzieje Zdrowia KLIK, którą podarowali Alexandrowi Jego rodzice chrzestni. My uwielbiamy jeść lody domowe, ja robię lody przynajmniej raz w miesiącu. A latem nawet kilka razy w miesiącu. Oczywiście w takiej sytuacji sprawdzam różne ciekawe przepisy i trafione, powtarzam. Przyszla pora na kolejną nową recepturę.
Ten przepis na lody (jeden z kilku z książki Lidla) wydał mi się bardzo interesujący. Jest bardziej oryginalny o tyle, że oprócz owoców w skład jego wchodzą warzywa. Szpinak lubimy, ale nigdy wcześniej nie pomyślałabym, aby dodać go do lodów. No i dodałam! Lody są bardzo smaczne i zielone :) Co więcej są wzbogacone o witaminy, całe mnóstwo skłdników odżywczych. Jakich? Magnez potas, witamina c, niacyna, żelazo, beata karoten, luteina, kwas pantotenowy, biotyna,.. Chyba wystarczy? W takim razie nie zastanawiajcie się długo i róbcie je swoim dzieciom, róbcie je dla całej rodziny. Dodajcie odrobinę syropu słodzącego. Możecie dodać śmietankę (choć nie musicie). LODY GOTOWE. Następny tydzień, lody porzeczkowo-buraczkowe KLIK.


Lody bananowo-szpinakowe
Skład:

300 gram dojrzałych bananów pokrojonych i zamrożonych
100 gram mrożonego szpinaku 
skórka i sok z 1/2 limonki
3 łyżki śmietany 36 %
syrop z agawy (zalecana 1 łyżka)

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki miksujemy (zamrożone banany i szpinak). 
Można podawać od razu. Ja polecam jeszcze mrozić 3 godziny.



11 komentarzy:

  1. Lody ze szpinakiem?? Biorę! Tylko uzupełnimy zapasy bananów i będziemy próbować. Mieszałaś je, gdy zamarzały, czy pozwoliłaś zamrozić się tak po prostu? Widziałam, że niektórzy tak robią i zawsze ciekawiło mnie, w jakim celu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W książce pizza, że mrozić nie trzeba. Ja mroziłam 3 godziny bez mieszania. Za tydzień nowy przepis (kolor bordowy) 👌😋😍zapraszam

      Usuń
  2. Mam wszystkie składniki w domu :D Ale będzie dzisiaj deser :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, w dodatku mam wszystkie skladniki w domu! Dzieki i pozdrawiam :)

    http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, bardzo oryginalny pomysł na lody :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Banany i szpinak? Nietypowe połączenie! Lubię takie bardzo, dlatego nie mogę doczekać się własnej produkcji lodów. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis i nawet warzywa przemycone :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Banan i szpinak - ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę bardzo lubisz niekonwencjonalne smaki :) ja to niestety bym się bała takiego połączenia. Ale dla dzieci przemycanie w takiej postaci warzyw to na prawdę ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik