sobota, lutego 29, 2020 26

Piwonia z krepiny, sekrety piwonii + Calendar 06.22

Za chwilę marzec, miesiąc dla mnie wyjątkowy. To w marcu cztery lata temu spełniło się nasze największe marzenie - wzięliśmy ślub kościelny. Pamiętam dokładnie ten moment i każdą godzinę poprzedzającą nasz ślub. Pamiętam wszystkie przygotowania, i ogromną radość z tego. Świadomość, że jesteśmy już połączeni, że jesteśmy w pełni rodziną towarzyszy nam w życiu codziennym, i wypełnia mocno każdy nasz dzień. 
Z naszych zaślubin pamiętam też mój bukiet ślubny, z którym było trochę 'zachodu'. Wymyśliłam sobie konkretne rodzaje kwiatów, biorąc pod uwagę ich znaczenie, jednak nie na wszystkie odmiany był sezon. Mój bukiet powstał z połączenia kwiatów żywych i sztucznych. Z efektu końcowego byłam bardzo zadowolona.


Peony's a charming lady, 

She doesn't like a spot to shady; 

Likes to live out in the light, 

Dressed in red or pink or white

Poem by Elizabeth Gordon, 1912

Niemniej po tym doświadczeniu, nadal Pannom Młodym polecam nie rezygnować ze swych marzeń o wymarzonym bukiecie ślubnym. Tym ślubującym w sezonie letnim proponuję włączyć do bukietu kwiaty piwonie, które ponoć przynoszą duże szczęście małżonkom. W symbolice kwiatowej piwonia to pomyślność i szczęście w małżeństwie. Jak widać piwonia nie tylko obficie wypełnia bukiet swoimi pękatymi płatkami, lecz również ma znaczenie symboliczne..
Piwonia z powodu tego ewenementu - ogromnego pąka, który nie dość, że zdobi fantazyjnie ogrody rozkwitając z małej główki, jest też natchnieniem dla różnych Artystów. Od wielu lat wykorzystywana była w świecie rękodzielniczym jako wzór w twórczości. Dla Twórców to kwiat oszałamiająco piękny i wykwintny. 

Peonies

They promise good fortune.

Watch them growe from small buds

into strong, magnificent blooms

and you'll see why peonies

beautifilly symbolize

a long & happy marriage

Pojawia się nie tylko w malarstwie, lecz również we wszelkiej sztuce użytkowej. Vincent van Gogh czy Pierre-Auguste Renoir malowali piwonię na płótnie. Nie dziwi też, że to właśnie o piwoni (peonii) powstaje piekna poezja w nawiązaniu do miłości małżeńskiej, matczynej, i podziwu nad rolą kobiety w życiu. (podrzucam wierwsze i myśli).
Pięknem piwonii zachwycili się azjatyccy Artyści. To Oni wykorzystują jej motyw w swoich pracach. Czy wiedzieliście, że piwonia i kwiat śliwki są narodowymi kwiatowymi symbolami Chin? Nazwa chińska piwonii - to 'piękny'. Natomiast w kulturze chińskiej oznacza - dobrobyt, bogactwo i honor.
Suszone liście i kwiaty piwonii wykorzystuje się do produkcji białej herbaty (white tea), jaka posiada ogromne właściwości lecznicze. Piwonia od wielu lat w Chinach pomaga w licznych dolegliwościach (w tym układu trawiennego, i łagodzeniu bólu). Dawniej parzono jej korzeń i podawano kobietom podczas porodu, aby złagodzić ból porodowy.


Przy Piwoniach


Piwonie kwitną, białe i różowe,

A w środku każdej, jak w pachnącym dzbanie,

Gromady żuczków prowadzą rozmowę,

Bo kwiat jest dany żuczkom na mieszkanie.


Matka nad klombem z piwoniami staje,

Sięga po jedną i płatki rozchyla,

I długo patrzy w piwoniowe kraje,

Dla których rokiem bywa jedna chwila.


Potem kwiat puszcza i, co sama myśli,

Głośno i dzieciom, i sobie powtarza.

A wiatr kołysze zielonymi liśćmi

I cętki światła biegają po twarzach.

Czesław Miłosz

Piwonia jest piękna i idealna, aby podarować ją ukochanej kobiecie - mamie, żonie, siostrze czy przyjaciółce. Marzec to zapowiedź cieplejszych dni, zapowiedź wiosny. W marcu obchodzimy Dzień Kobiet, Mother's Day (w UK, gdzie mieszkam), a my dodatkowo mamy swoją rocznicę ślubu :) . Piwonie niestety jeszcze nie kwitną... Ale można ją sobie stworzyć.
Ja postanowiłam zrobić swoją własną piwonię w kolorze blush z krepy niemieckiej z serii Lia Griffith. To moja kolejna praca z papieru, a druga z krepiny. Wykonałam ją według projektu Anna Artystyczne Kwiaty z Papieru. Ania tworzy piękne kwiaty, w tym bukiety i Giant Flowers z papieru, oraz prowadzi warsztaty, i kursy nauki układania kwiatów z papieru. Jest bardzo sympatyczną nauczycielką, niesamowicie uzdolnioną. Ma także umiejętność przekazywania wiedzy z własnego doświadczenia przy robieniu kompozycji papierowych.
         
Wzięłam udział już w trzech Jej kursach i szczerze polecam, szczególnie, że Ania dokłada wszeklkich starań, aby odpowiednio przekazać swoją wiedzę nie tylko prowadząc instruktaż ogólny, ale też w razie potrzeb kontaktując się ze swoimi Dizajnerkami. Dobre słowo i zachęta z Jej strony, są nieocenione, okazują się trafne szczególnie w przypadku takich osób jak ja, sporo podróżującą z rodziną, chwytająca się różnych zajęć.


Ania mnie zmotywowała, kiedy oczekiwałam na zamówione krepiny i mimo tworzenia bloga, oraz  częstych podróży, wreszcie usiadłam przy dokończeniu mojej pierwszej piwonii. Obecnie na stronie Anny można zakupić kurs na tworzenie róż barwionych pastelami. Oczywiście biorę udział w kursie, i już się cieszę, że moje pastele (chwilowo odłożone na półkę), będą używane na wiosnę do cieniowania płatków.. Jak sądzicie, może za chwilę czas na taką ogromną piwonię?


Witaj! 

Bardzo się cieszę, że zainspirowałam Cię moimi projektami kwiatów z krepiny. Przyjemnie jest obejrzeć zdjęcia natury, a także prac jakie powstają za sprawą tej natury.. Jest to ogromnie inspirujące. Chciałabym móc zawsze otaczać się kwiatami, i zatrzymać w pamięci ich obraz na długo. Wiadomo jednak, że kwitną one tylko w określonym czasie. Więc tworzę moje papierowe rośliny. Dodatkowo zdecydowałam się zachować ich obraz na takim fotograficznym kalendarzu. Kalendarz jest kolejnym prezentem dla moich czytelników i fanów. Opracowałam strony kalendarza jako pliki: png, jpg i w formie PDF do wydruku. (większy rozmiar i bez czarnej ramki). Zapraszam Cię po kolejne miesiące kalendarza 2022, które będę tworzyła na bieżąco. Planuję uzupełnić też minione miesiące roku 2021, specjalnie dla miłośników roślin, którzy nie chcą utracić fotografii ani jednej odmiany z mojej kolekcji. Możliwość zdobycia i wykorzystania plików opisałam szczegółowo w pierwszym poście. KLIK 

W czerwcu postanowiłam udekorować kalendarze kwiatami jakie wykonywałam w latach poprzednich. June 2022 to kalendarz z piwonią bukietową w pięknym kolorze blush, krepina w bladym różu. Peonie to kwiaty, które uwielbiała moja mama. 


Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 



26 komentarzy:

  1. Cudnie prezentuje się taka piwonia! Jestem pod ogromnym wrażeniem. Sama mam dwie lewe ręce do takich prac, ale może nadrobię to żywymi piwoniami w ogrodzie, jeśli mój pies odpuści i w tym roku mi jej nie zniszczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Życzę, aby Twoje piwonie w tym roku pięknie zakwitły :)

      Usuń
  2. Cudna ta piwonia ;) Dla mnie każdy kwiat jest niesamowicie piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja też podziwiam wszystkie kwiaty :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, to rzadko spotykana odmiana piwonii, ale przyznam, że szczególnie listki i płatki są jak żywe. Nad środkiem muszę jeszcze popracować. Moim marzeniem jest robić kolejne kwiaty (mam wymarzone odmiany na myśli), szczególnie teraz w okresie pewnej kwarantanny jaką sobie z rodziną narzuciliśmy :)

      Usuń
  4. Piękny bukiet ślubny:-)
    Bardzo lubię piwonie i ich zapach.
    Kojarzą mi się z dzieciństwem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję. Kocham piwonie za zapach właśnie... Mi również kojarzą się z moim dzieciństwem.

      Usuń
  5. Uwielbiam piwonie, a ta Twoja jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładniejsza niż prawdziwa. Szkoda tylko, że nie pachnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno bardziej trwała.. Dziękuję. Tak myślę, że kwiaty z papieru nigdy w 100 % nie zastąpią nam kwiatów żywych. A żywe nigdy nie przetrwają tak długo jak te z papieru... Aby na nie patrzeć - te z krepiny są idealne :)

      Usuń
  7. Uwielbiam piwonie i za wygląd i za zapach :) Mam ich sporo w swoim ogrodzie, więc w sezonie zawsze mam w domu wazon pełen tych kwiatów. Nie wiedziałam, że mają takie symboliczne znaczenie - być może kiedyś z tą wiedzą coś zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci bardzo tych piwonii, i koniecznie z nimi coś zrób.. układanie na stole w wazonie to jak rozsyłanie ciepłej miłości po swoim domu, bo stół to epicentrum rodziny i przyjaciół. Widziałam kiedyś magiczne zdjęcie peonii w pełnym rozkwicie, w sypialni na stoliku nocnym. ;)

      Usuń
  8. Peonia to jeden z moich ulubionych kwiatów, a ta papierowa jest prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo. To też mój ulubiony kwiat :)

      Usuń
  9. Ta peonia jest tak piekna i prawdziwa, ze posadziłabym ją w ogrodzie, podlewała, dokarmiała i na pewno cos by z niej wyrosło ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale piękne słowa, i właśnie z taką myślą ją tworzyłam. Nie chciałabym wyjść na szaloną w większym stopniu niż jestem :) Ale tą piwonię dedykowałam dla czterech wyjątkowych spraw. Celowo o tym nie pisałam w poście, aby poczekać na odbiór. Teraz mogę napisać. Dla Syna, dla Męża, dla Siebie i dla Świata (który zmaga się z ogromnym problemem). Być może dlatego udało się ją zrobić najlepie jak potrafiłam.

      Usuń
  10. Cudownie, kiedy dany miesiąc kojarzy się nam z czymś szczególnym, wymaga wówczas i szczególnej kwiatowe oprawy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeju... marzec to taki piekny miesiąc, miesiąc w którym wszystko co nowe i wszystko co piękne się zaczęło..

      Usuń
  11. Oj, chciałabym taką, bo piwonie to jedne z moich ulubionych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta piwonia pozostanie na zawsze w moim domu. ;) Chciałabym telepatycznie Tobie przesłać piwonię. Myślę jednak, że będzie realne podarowanie tych kwiatów m.in. Tobie, jeśli zacznę tworzyć na większą skalę :)

      Usuń
  12. Piękne są piwonie, a twoja prezentuje się przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chciałabym sprobowac zrobić tak piękną piwonię. Nie mogę się na nią napatrzeć. Czy może Pani podać jakie wymiary mają płatki i z ilu składa się kwiat? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj skoro tak bardzo się podoba, to na pewno na Dizajnerkach znajdzie Pani odpowiedź - koniecznie polecam dopytać Anna Artystyczne Kwiaty z Papieru. To autorka tego projektu, która wyraża zgodę na tworzenie tej piwonii pod odbyciu kursu z Jej szkolenia. POlecam

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik