niedziela, czerwca 07, 2020 28

projekt Trzy Stokrotki - kwiaty z krepiny + Calendar 06.2021

Moja najnowsza aranżacja związana jest z nadchodzącymi urodzinami mojego syna Alexandra. Na pomysł stworzenia stokrotki z krepiny wpadłam kilka dni temu planując 'party' urodzinowe dla Niego. Ponieważ urodzinki będą dość kolorowe, postanowiłam wyeksponować głównie jeden z kolorów - podstawową, przewodnią barwę. Kolor żółty jest bardzo pozytywny, ciepły, idealnie pasujący do jubilata, więc dodatki będą tym kolorem rozświetlone. Stokrotka, rumianek, margarytka, kwiaty polne, to są urocze motywy do takich kompozycji. W przypadku stokrotki pospolitej biel płatków przepięknie kontrastuje z żółcią.
Zdecydowałam się na projekt Trzy Stokrotki, złożony z trzech rodzajów stokrotek. Początkowo chciałam zrobić tylko kwiatki do bukietu dla syna - o bardzo tradycyjnej wielkości płatków, zbliżone do oryginału. Oczywiście kwiaty musiały mieć łodygi i listki, aby wypełnić kompozycję. Jednak po zrobieniu 16 sztuk takich niewielkich kwiatków z tutorialu, poczułam spory niedosyt tworzenia. ;) Oczyma wyobraźni widziałam już własną stokrotkę giant (olbrzymią). Postanowiłam zrobić pierwszy bardzo duży kwiat bez pomocy tutoriali. Ta największa stokrotka nie posiada łodygi i idealnie pasuje jako dekoracja ścienna. Ostatecznie zrobiłam jeszcze trzecią stokrotkę, także ścienną, dużej wielkości.
Tak jak Wam wspomniałam z najmniejszych kwatów ułożyłam bukiet. Zgodnie z wyobraźnią mojego dziecka. Warunkiem wcale nie był kolor żółty, bo marzeniem synka były kwiatki niebieskie. No cóż... ja jakoś za bardzo nie przepadam za niebieskimi kwiatami. Według mnie dość trudno je wkomponować w piękny bukiet. Aczkolwiek jest kilka kwiatów o tej barwie, jakie mi się podobają, i jakie ładnie uzupełniają wiązanki... Na pewno myślicie co takiego mogłam stworzyć? Zapraszam na bloga, zamieszczam efekt końcowy, bukiety według mojego projektu (KLIK). Wyraźnie widać, że stokrotki zdecydowanie najpiękniej prezentują się w mieszanych bukietach - z dodatkiem innych kwiatów. 
Jeszcze kilka informacji na temat materiałów do wykonania stokrotek i ich liści. Do stworzenia użyłam krepiny lemon chiffon, którą dodatkowo barwiłam na słoneczny żółty. Dzięki temu - szczególnie w przypadku stokrotki olbrzymiej - środek efektownie połyskuje i mieni się kolorami żółtymi. Płatki są w odcieniu średniej bieli. Łodygi i liście najmniejszych stokrotek są z krepiny w kolorze łagodnego mchu. Bardzo ważne jest aby robiąc kwiat - znać dokładnie jego budowę. Uniknie się w ten sposób pewnych nieścisłości. 
Przykład: Robiąc stokrotki z tutorialu prawie 'zapędziłam się' i powstałby rumianek, lub wildflower, bo artystka, która stworzyła instruktaż zrobiła do stokrotek listki 'lekko szarpane'. Nie były ani typowe owalne, ani też mocno poszarpane jak Lazy Daisy (leniwa stokrotka). Ponieważ bardzo spodobała mi się forma samych kwiatków' zamkniętych', dopiero co rozkwitających o poranku - zaczęłam tworzyć swoje z pomocą Jej DIY. Niestety skończyłam układając już łodygi i liście wg mojego pomysłu. Stokrotka ma w większości owalne małe listki, tylko niektóre mogą być 'poszarpane'. Tak więc klejąc takie rękodzieło - polecam jednak swoją wyobraźnię i wyczucie estetyczne. Tym razem okazało się, że własna intuicja jednak jest najlepsza i nigdy twórcy nie zawiedzie.
A teraz standardowo, bo wciąż pisać uwielbiam, nie mogłabym nie dodać zdań kilku, a nawet i więcej o stokrotkach, ich znaczeniu, uroku, i trochę faktów o nich. Czy wiedzieliście, że biała stokrotka jest symbolem dzieciństwa, czułości i niewinnej miłości? Stokrotki są czyste i delikatne, bardzo naturalne. Idealnie pasują do bukietów dla najmłodszych, jak również na chrzciny, oraz do bukietów komunijnych, a także ślubnych. Stokrotki to przede wszystkim kwiaty szczęścia a według mitologi greckiej - płodności. Anglicy zwykli używać określenia Daisy mając na myśli doskonały kwiat, który otwiera się tylko w ciągu dnia. Stokrotka jest bardzo wartościowym kwiatem pod względem lecznictwa. Na niego powinny zwrócić uwagę głównie osoby, które mają problemy z nadciśnieniem, oraz z krzepliowścią krwi. 

Witaj! 

Bardzo się cieszę, że zainspirowałam Cię moimi projektami kwiatów z krepiny. Przyjemnie jest obejrzeć zdjęcia natury, a także prac jakie powstają za sprawą tej natury.. Jest to ogromnie inspirujące. Chciałabym móc zawsze otaczać się kwiatami, i zatrzymać w pamięci ich obraz na długo. Wiadomo jednak, że kwitną one tylko w określonym czasie. Więc tworzę moje papierowe rośliny. Dodatkowo zdecydowałam się zachować ich obraz na takim fotograficznym kalendarzu. Kalendarz jest kolejnym prezentem dla moich czytelników i fanów. Opracowałam strony kalendarza jako pliki: png, jpg i w formie PDF do wydruku. (większy rozmiar i bez czarnej ramki). Zapraszam Cię po kolejne miesiące kalendarza 2022, które będę tworzyła na bieżąco. Planuję uzupełnić też minione miesiące roku 2021, specjalnie dla miłośników roślin, którzy nie chcą utracić fotografii ani jednej odmiany z mojej kolekcji. Możliwość zdobycia i wykorzystania plików opisałam szczegółowo w pierwszym poście. KLIK 


W czerwcu postanowiłam udekorować kalendarze kwiatami jakie wykonywałam w latach poprzednich. June 2021 to z kolei zaległa karta, która prezentuje moje stokrotki. Takie kwiaty, moźna wykonać samemu skręcając żółtą krepinę wewnątrz i doklejając białe krepinowe płatki wokół środka. Zachęcam do próby!


Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 



28 komentarzy:

  1. Ale one przepięknie wyglądają :D W pierwszym momencie myślałam na zdjęciu, że to prawdziwy kwiat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Najbardziej spodobały mi się te małe stokrotki, są takie delikatne. Jednak olbrzymia wyszła bezbłędnie, bardzo świeżo. Dziękuję! :)

      Usuń
  2. Jestem zachwycona, jesteś prawdziwą artystką. Zazdroszczę talentu, urodziny synka na pewno będa wspaniałe, uściski dla niego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! Czuję, że mam w sobie potencjał, który 'siedzi' we mnie od lat. Bardzo lubie tworzyć z papieru i uwielbiam kwiaty, liście, rośliny...
      Urodzinki syna bardzo się udały. :)

      Usuń
  3. Wow no mega szacun kochana, wyszło pięknie, ja to niestety mam dwie lewe ręce do takich rzeczy grrrr
    taka kreatywność na pewno teraz sie ceni :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższe oceny otrzymuje od bliskich, uśmiech, radość, podeksytowanie. Lubię tworzyć dla ważnych osób. Zapłata jest wyjątkowa. :) Dziękuję Kochana!

      Usuń
  4. Pięknie wychodzą te kwiatowe cuda, jestem pod ogromnym wrażeniem, chciałabym mieć taki materiał do udekorowania domu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał można kupić, resztę można zrobic :) Dziękuję za uznanie. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Od jakiegoś czasu podziwiam Twoją twórczość na Facebooku i jestem pod ogromnym wrażeniem! Kwiaty wyglądają pięknie, po prostu jak żywe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jedne wychodzą jak żywe, inne jakby z innego ogrodu. Właśnie to mnie fascynuje i nie przestanę tworzyć. Kocham to robić. :)

      Usuń
  6. Wyglądają pięknie! Prawie jak prawdziwe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To mi się w nich podoba. Najbardziej lubie strukturę liści i rozciagalność płatków.. Uwielbiam tworzyć z krepiny.

      Usuń
  7. ale cudnie wyszły te stokrotki! <3 tak piękne, że wyglądają prawie jak żywe :D swoją drogą nie wiedziałam, że stokrotka ma takie lecznice właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Stokrotki są mało znane w Polsce, jednak tutaj w UK można o nich wiele dobrego usłyszeć. :)

      Usuń
  8. Pięknie wyszły. Są wspaniałą ozdobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, są takie promienne, rozświetlają wnętrze. :)

      Usuń
  9. wiedziałam, że coś z tymi kwiatami jest nie tak! ale żeby od razu były sztuczne.... fajny pomysł, prosto i efektownie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! No to wyszły stokrotki z krepiny :)

      Usuń
  10. Ale idealne! No takie eleganckie, proste i po prostu najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Idealne to one nie są, ale są takie prosto z wyobraźni, w pewnym sensie... naturalne :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik