niedziela, kwietnia 05, 2020 22

Megapyszne lody porzeczkowo-buraczkowe

Znacie dzieci, które od małego jedzą buraczki w każdej formie? Mój Alexander nigdy w życiu nie ruszył nawet sałatki z buraczków, czy puree buraczkowego. Na przykład gdy był mały z przyjemnością zjadał barszczyk. Tak było do czterech lat, teraz niestety, jakby piorun trzasnął nie ruszy za nic! I co, co my rodzice możemy zrobić? Próbowałam robić koktajle, lecz nie wszystkie smakują - nawet mi. Ja sama nie przepadam z koktajlem buraczanym, nie mówię o tym, ale wiem, że On też nie lubi, bo sprawdziłam. W lodach to już zupełnie inna bajka. Te lody były zjedzone z dokładką, smakowały nam jeszcze lepiej niż ubiegło weekendowe KLIK. Lody na bordowo dzisiaj - bardzo smaczne i o wyrazistym smaku :) 
Prawda jest taka, że z oryginalnego przepisu odjęliśmy połowę porcji buraków na rzecz owoców - w tym przypadku berries. Oryginalny przepis pochodzi z książki komiksowej Supermocni Kontra Złodzieje Zdrowia i jest to drugi wypróbowany przez nas przepis na megapyszne lody w trzech smakach. Podaję oryginalny przepis a obok moje modyfikacje zgodnie z posiadanymi składnikami w zamrażarce. Pamiętajcie, że jeśli macie świeże i dojrzałe owoce latem - zmniejszacie ilość cukru w recepturze. Jesli nie macie porzeczek świeżych możecie dodać mrożonki sezonowe, lub maliny. Wszystkie świeże owoce i tak trzeba mrozić.


 Lody porzeczkowo-buraczkowe
Składniki:

300 gram ugotowanych buraków (u mnie ponad 100 gram)
150 gram mrożonych czarnych porzeczek (u mnie 100 gram +100 gram malin)
150 ml jogurtu greckiego (u mnie 100 ml jogurtu +100 ml wody mineralnej)
7 łyżeczek syropu klonowego (u mnie 2 łyżki cukru + 4 łyżki miodu)
2 łyżki soku z cytryny
Sposób przygotowania: 
  • Wsyp i wlej wszystkie składniki do malaksera
  • Dokładnie wymieszaj i wylej do dużego pojemnika
  • Wstaw do zamrażarki na 8 godzin. Lody gotowe!


22 komentarze:

  1. Wyglądają na prawdę apetycznie zdarzyło mi się kilka razy sprawdzić takie połączenia smakowe i tym razem bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja również się nie poddaję w próbach i modyfikacjach, dlatego uważam, że niektóre smaki trzeba po prostu dopasować do własnego podniebienia. Czyli zdrowie ale też idealnie wyważony smak :)

      Usuń
  2. Oryginalne połączenie smakowe. Mam ochotę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam bo jest oryginalnie, ale też smacznie! :)

      Usuń
  3. O takim smaku lodowego deseru jeszcze nie jadłam, ale koniecznie chcę sprawdzić, jak mi sie spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja też próbuję przeróżne wersje lodów, deserów i sorbetów :) Warto posmakować i ocenić!

      Usuń
  4. Nigdy bym nie wpadła na takie połączenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze - ja też, ale podpowiedź przyszła z książki :)

      Usuń
  5. Wow Madzia! Ale miałaś pomysł z tymi buraczkowymi lodami! Będę pamiętać na przyszłość, bo póki co.moja dwulatka lubi buraczki wcinać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł to tylko modyfikacja, bo jak zobaczyłam te lody w książce Lidla - to zaraz się skusiłam do prób :) Widzisz jak to jest z tymi dzieciaczkami, mój zajadał się barszczykiem przy wigilijnym stole przez kolejne lata tak, że aż Mu broda zafarbowała na różowo :D a teraz muszę kombinować i kto to widział! W lodach?

      Usuń
  6. Lodów buraczkowych nigdy nie jadłam i zaintrygowal mnie ich smak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buraczkowo-porzeczkowe. Polecam są bardzo dobre!

      Usuń
  7. Kurczaczki, ciekawe zjadłabym z ciekawości. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ciekawe połączenie, jeszcze nigdy nie jadłam lodów z dodatkiem buraka, świetny pomysł :)
    Na pewno będzie wypróbowany w najbliższej przyszłości :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo ciekawe :) Ja w ogóle nie wyczuwam tego buraka, ale najważniejsze, że moje dziecko też nie wyczuwa. :) No pewnie gdybym dodała więcej - to mogłoby zmienić smak ;)

      Usuń
  9. I w taki oto sposób możemy przemycać dzieciakom buraczki. Brawo Ty! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lody wyglądają bardzo apetycznie. A co do zawartości buraków - sama robię czasem brownie z buraczkami i jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny przepis :D no i super pomysł na przemycenie buraczków do diety dziecka :D można jeszcze zrobić buraczkowe brownie :P mój siostrzeniec Jaś póki co ze smakiem zjada wszystko. Barszczyk, buraczki zrobione przez babcię. Ale tak jak u Twojego Alexandra może się zdarzyć, że kiedyś powie "nie" i wtedy takie lody na pewno będą świetnym rozwiązaniem. Tym bardziej, że u babci w ogródku rosną maliny, które młody bardzo lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjny przepis, z którego na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik