niedziela, marca 06, 2022 17

White Crepe Paper Hydrageas + Kalendarz na Marzec 2022

Czy u Was wiosna, czy nadal zima? U mnie dostrzegam, że jest świeżo, lekko słonecznie, choć na ciepło przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Więcej światła sprawia, że codziennie budzę się z checią do życia. Mam rownież dużo jasnego wnętrza w moim otoczeniu. Najbardziej cieszą widoki za oknem, ogród z kiełkującymi roślinami.  I za chwilę będziemy sadzić kwiaty! W mojej pracowni pełnia wiosennego rozkwitu. Wciaż się uczę. ;) Jest kilka nowych projektów z krepiny. Głównie tworzę obfite bukiety hortensji z krepiny. Na te przed domem przyjdzie nam jeszcze kilka tygodni poczekać. Widać pierwsze pączki, jeszcze bez kwiatów...

Dlatego właśnie tym bardziej teraz cieszy mnie ta umiejętność wykonywania kwiatów. Kwiaty z papieru są wręcz idealne, aby wypełnić nimi bukiety, w oczekwianiu na świeże odmiany. Jeśli chodzi o nowe projekty, pora roku jest wręcz idealna. Miesiac marzec to ten, w którym przysięgałam mojemu mężowi miłość w Domu Bożym. Bardzo lubię ten miesiąc i zawsze w sezonie, zainspirowana miłością,  rozpoczynam nowe, białe projekty z papieru. Chcę widzieć wszędzie biel. Biel połączoną z jeszcze odrobinę brązowymi gałązkami, a także biel kontrastującą z zielenią. W marcu wszystko zaczyna się zielenić, a w pracowni 'otwiera się' sezonowa kolekcja kwiatów okazjonalnych. Mother's Day, Women's Day, a przede wszystkim jak dla mnie rozpoczynajacy się nowy sezon ślubny, to te dni, w których szczególnie chętnie wręczamy kwiaty. Myślę, że biel pasuje do wielu okazji tego sezonu. 


Różne odmiany hortensji występują w białym kolorze. Kwiaty hortensji bez względu na odmianę kwitną na krzewach w kulistych pąkach. Niektóre są stożkowe, lecz większość z nich przypomina ogromne kule kwiatków. Każdy z nich wyrasta na oddzielnej gałazce, a wszystkie te delikatne gałazki łączą się w nieco grubsze gałązki, aż wreszcie w łodygę. Mimo, że same glówki sa dość proporcjonalnie pokryte kwiatami, czesto hortensje mają nieregularny kształt łodygi, zwykle już bardziej przypominają gałęzie młodych drzew. Miałam nie raz okazję przygladać się ich budowie. Bardzo mnie to fascynuje, że czasem mogę wykonywać tak rozbudowane i olbrzymie łodygi, oraz osadzone na nich kwiaty.

Wykonywanie hortensji rozpoczęłam jeszcze zimą,  z okazji Walentynek. KLIK. Wówczas były to hortensje przeznaczone na centerpieces, oraz do wieńca, a także do koron (bez długich łodyg). Powstało wiele kwiatów w różnych kolorach czerwieni, oraz fioletu. Kolekcja tamtych hortensji, szczególnie tych w odcieniu oberżyny bardzo Wam się spodobała. Jednak już wtedy wiedziałam, że na tym nie poprzestanę. Pisałam o tym, jak ulubione to kwiaty w UK. Postanowiłam tworzyć je regularnie. Moje białe hortensje są idealne do bukietów, do wazonów. Mają realistyczne łodygi, długie na 60 cm, po kilka liści na każdej, a także bardzo dużo płatków z których stworzyłam duże kule kwiatów, o wielkości 25 cm. 

Biała, realistyczna hortensja o takich rozmiarach to kilka godzin pracy z krepiną. Wcześniej wiele czasu poświeciłam na opracowanie metody wykonania stabilnej gałązki, i doszłam już do perfekcji (tak myślę). Nigdy nie przypuszczałam, że tak bardzo polubię tę manufakturę. Kwiaty hortensji są z krepiny włoskiej, delikatnie cieniowane suchymi pastelami w beżowym kolorze. Łodygi oraz liście są z krepiny niemieckiej. Niektóre z nich lakierowałam dla zachowania intensywnie zielonej barwy.

Hortensje białe zazwyczaj kwitną od kolorystyki mocnej zieleni, po czym kolor ten blednie i ustępuje miejsca czystej bieli. Po tym czasie kolor jest śnieżnobiały, a płatki mocno otwarte. Takie właśnie są moje hortensje. Idealne do jasnych, wiosenno letnich bukietów. Dobrze pasują do beżowych dodatków, brzoskwiniowych kwiatów, do suszonych gałązek, w stylu vintage. Moje hortensje widzę też przede wszystkim w wazonie, bez dodatkowych ozdób i kwiatów. Możecie to zobaczyć poniżej. Bukiety są tak 'obfite', że nie potrzebują żadnych innych wypełnień. 

Trochę informacji o hortensji. Pochodzi z Ameryki Północnej. Popularna jest w krajach azjatyckich, gdzie jest bardzo szanowanym i symbolicznym krzewem (kwiatem), który zdrowo i obficie kwitnie po deszczowej porze. Podobnie, pięknie rozrasta się w Irlandii. Hortensja uwielbia deszcz! W większości krajów deszczowych, o klimacie wilgotnym, rozkwita już wiosną, natomiast w Polsce i w Europie Środkowej dopiero pod koniec wiosny, latem. Hortensję zwykle hoduje się w ogrodzie, lub w donicach. Bukietowa ma podłużny, stożkowy kształt pąka, i lekko pachnie. W jezyku kwiatów hortensja oznacza skromność. Nie bez powodu. To kwiat o wielu przeznaczeniach, idealny do wypełnienia, lecz uroczy, cechujacy się lekkością, i delikatnością. Dzięki swej budowie podkreśla inne kwiaty. Według ezoteryków uważana jest za kwiat kobiecy, dodajacy kobiecie odwagi w gospodarowaniu, oraz pomaga zwiekszyć oszczędności. Ponoć wszędzie tam, gdzie się pojawi, doprowadzi wszelką działalność do sukcesu.



DLA CIEBIE!

Bardzo się cieszę, że zainteresowałam Cię moimi projektami kwiatów z krepiny. Przyjemnie jest obejrzeć zdjęcia natury, a także prac jakie powstają za sprawą tej natury.. Jest to ogromnie inspirujące. Chciałabym móc zawsze otaczać się kwiatami, i zachować ich obraz na długo. Wiadomo jednak, że kwitną one tylko w określonym czasie. Więc tworzę moje papierowe rośliny. Dodatkowo zdecydowałam się zachować ich obraz na nieprofesjonalnym, fotograficznym kalendarzu. Na blogu trwa akcja organizowana przeze mnie: prezent dla moich czytelników i przyjaciół - kalendarz kwiatowy w języku angielskim ze zdjęciami moich kwiatów z krepiny. Dzisiaj białe hortensje z krepiny i kartka z kalendarza na  marzec 2022 roku, white hydrangea. A tutaj podgląd kalendarza z narcyzami z krepiny na marzec 2021. Kalendarz z bardzo charakterystycznymi kwiatami o tej porze roku, jakie zrobiłam w roku ubiegłym,  z wykorzystaniem pozostałości (scinków) krepiny z innych projektów. Te mniejsze gatunki narcyza uwielbiam i często w marcu mam je, świeże w wazonie. KLIK

W poprzednich artykułach podarowałam między innymi okładki kalendarza na luty 2022 roku, z moimi hortensjami z krepiny KLIK oraz uzupełniłam kartkę z kalendarza 2021 (luty) z moją czerwoną orchideą z krepiny - w oddzielnym poście KLIK . Jeśli jesteś zainteresowana/ny takimi prezentami (tymi miesiącami), polecam zaglądać w etykietę po prawej stronie bloga - Kalendarz. Tam będą wszystkie wpisy ze stworzonymi przeze mnie kalendarzami dla moich czytelników. Wystarczy obejrzeć kalendarz, i jeśli jesteś chętna/ny, zgłosić się do mnie po odbiór. Za darmo otrzymasz pliki z kartką miesiąca z kalendarza, który następnie sobie wydrukujesz, lub zgrasz na swój pulpit. Warunki pobrania i użytkowania opisałam w pierwszym wpisie KLIK. Zapraszam.


Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 




17 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia o znaczeniu hortensji - dla mnie to był zawsze taki "mocny" kwiat, niepotrzebujący towarzystwa. Bardzo fajnie było dowiedzieć się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm .. Też tak myślę, jest to mocny kwiat, i w zasadzie nie potrzebuje towarzystwa. No chyba, że w bukiecie.

      Usuń
  2. o wow! Wyglądają jak żywe, piękna ozdoba i duma ze stworzenia takich śliczności <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze Ci powiem, że jestem uradowana i dumna, gdy udaje mi się stworzyć kwiat tak rozgałęziony najbardziej optymalną metodą. Uwielbiam.. DZIĘKUJĘ.

      Usuń
  3. S[od twojej ręki wychodzą przecudne projekty ja jestem zawsze pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie to czytać, dziękuję. Chciałabym, by było ich więcej i więcej.. Najlepiej wszystko to, co mi w głowie siedzi. ;)

      Usuń
  4. Przepiękne rzeczy. Wypada tylko pogratulować talentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja bym była jednak ciekawa czy znasz hortensje? A może je masz w ogrodzie?

      Usuń
    2. Znam jasne, że tak. Nie pamiętam, ale moja mama bardzo je lubi, więc może kiedyś miałyśmy.

      Usuń
  5. Ja nie mogę doczekać się pierwszych wiosennych kwiatów, a kwiaty wykonane przez Ciebie prezentują się wspaniale. Chętnie spróbowałabym swoich sił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już pierwsze kwiaty kwitną, ja czekam na moje paprocie i potem już tylko łubiny,róże,clematisy, dalie i gladiole...

      Możesz spróbować swoich sił w tworzeniu kwiatów z krepiny. Zawsze warto odkryć w sobie nową pasję.. Odezwij się do mnie.

      Usuń
    2. A u nas jeszcze śnieg, więc masz rację Muszę wypróbować swoje siły w tworzeniu z kwiatami z krepliny.

      Usuń
  6. jak zwykle cudowne! a ja jedyne, co mogę zrobić to siedzieć i patrzeć na te cudowności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowności, fantastycznie się prezentują, podziwiam Twój niezwykły talent do ich tworzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zawsze zachwycające kwiaty! Uwielbiam twoje dzieła, są przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham hortensje. Mam ich w ogrodzie kilkanaście.
    Twoje krepinowe są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hortensja kojarzy mi się z elegancją, więc w sumie wpisuje się w tą interpretację o sukcesie 😊 piękne kwiaty, jak zawsze! Przypominają żywe

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik