poniedziałek, stycznia 18, 2021 13

Bawełna dekoracyjna - Inspiracje

Moi Bloggerowi Czytelnicy! U wielu z Was za oknem prawdziwa zima.. Ten czas nastraja, aby w wolnej chwili zaszyć się w cieple 'domowego ogniska' z kocykiem i kubkiem herbaty. Myślę, że to jest też dobra pora roku, aby tworzyć. Rzeczy piękne, ozdoby, kompozycje, np. dekoracje, które sprawią, że domowe chwile będą jeszcze milsze! W poprzednim wpisie pokazałam Wam proces tworzenia przeze mnie gałązek bawełny. Po pierwsze chciałabym od razu zaprosić Was do dwóch kolejnych instrukcji, jakie zamieszczę dzisiaj. Ponieważ od momentu, gdy robiłam bawełnę po raz pierwszy, zmieniłam sposób tworzenia główki bawełny i wymyśliłam nieco inny rodzaj łączenia wacików w pączek bawełny, postanowiłam, że zaproszę Was dziś na samym dole tekstu do krótkiego opisu tworzenia bawełny według nowej techniki. Pokażę Wam ułożoną nową metodą gałązkę, nieco różniącą się od poprzedniej. (KLIK). Zgodnie z obietnicą chcę dzisiaj zaproponować Wam możliwości komponowania bawełny dekoracyjnej. Do czego można wykorzystać bawełnę w dekoracjach? W bukietach, boksach kwiatowych i innych ciekawych wersjach, a także w wersji naprawdę dostępnej dla każdego z nas - z dodatków, jakie znajdziecie w swoim domu! No właśnie, ta moja przyjemna wersja, jakiej nie znajdziecie nigdzie, pojawia się u mnie. Specjalnie dla Was zamieszczam ułożony po Świętach, taki pachnący bukiet (niestety nie czujecie zapachu), w czerwonych i zielonych barwach. Zatem. Jeśli już stworzyliście swoje bawełny, to warto pomyśleć jak możecie nimi ozdobić swój dom! Może któraś z Was posiada od Świąt Bożego Narodzenia gałązki bawełny? 

Bawełna wręcz idealnie nadaje się do zdobienia w okresie zimowym. Biały kolor, puszystość, estetyczny i delikatny wygląd to takie cechy, które sprawiają, że kojarzy nam się ze śniegiem. Kolor biały wspaniale komponuje się z barwami tradycyjnymi i z deseniem liści, zielonym. Myślę, że taka dekoracja w tych kilku popularnych kolorach cieszy się powodzeniem wśród osób ceniących tradycję w dekoracjach. Myślę również, że tym osobom bardzo spodoba się moja dzisiejsza propozycja ułożenia bukieciku z dodatkiem czerwonych jabłuszek? 

POTRZEBUJEMY:


7 gałązek bawełny; 3-6 czerwonych jabłek; patyczki do szaszłyków (BBQ); gałązki liści (może być paprotka); jakieś pnącze; a do ułożenia: może być skrzynka (boksu nie polecam, jest za lekki), wstążka, lub folia florystyczna (a nawet papier brązowy ekologiczny).


TWORZENIE:

  1.  Zaplanuj ułożenie w zależności od ilości posiadanych jabłek. Ja przygotowuję szkic.
  2. Kolejno. Jeśli wykorzystujesz świeże owoce, umyj i wypoleruj jabłka.
  3. Nadziej jabłka na patyki. Powinno wystarczyć 1 wbicie. Przy dużych jabłkach 2-3 patyczki .
  4. Ułóż patyki z jabłkami w trójkąt (3 szt) lub w kwiatek (6 szt).
  5. W trakcie układania, owijaj patyczki taśmą klejącą, w miejscu gdzie planujesz kokardę.
  6. Teraz możesz dołączyć do bukietu zielone dodatki.
  7. Na koniec, delikatnie, w luki i dookoła jabłek, nieregularnie podokładaj gałązki bawełny.
  8. Możesz ozdobić bukiecik kokardą, folią, lub całość zamontować w ciężkiej skrzynce.


Pomyślcie, że takie bukiety fajnie będą wyglądały z wiosennymi kwiatami, np. z tulipanami. A później, w porze letniej idealne będą się prezentowały sezonowe owoce np. truskawki. Pokochaliście już bukiety owocowe, wiecie, że są świeże i pachnące, że nie tylko odżywczo wyglądają, ale też 'przemycamy' w nich witaminy. Bardzo spodobał się Wam szczególnie ten z zielonymi jabłuszkami. Taki bukiecik z dodatkiem owoców można podarować bliskiej osobie, (KLIK) dziecku.(KLIK). A wykładając go w wazonie w centrum stołu można sięgać wprost z bukietu po owoce! Przecież wszyscy lubimy jabłka (jeść i nie tylko ):) 

Jeśli jednak planujesz jakieś inne ozdoby w swoim wnętrzu, lub bardzo podobają Ci się inne barwy, kompozycji, to dalszy tekst jest dla Ciebie! Zatem załóżmy, że już typowo odświętny klimat zostawiasz za sobą. Co zatem będzie ciekawie wyglądało z użyciem bawełny? Według mnie królują susze. Możecie dodać dowolne barwy, jeśli lubicie żywe kolory - to także możecie stworzyć ładną dekorację . Wiele Par Młodych decyduje się na wybór dekoracji ślubnych z bawełny, a postępując zgodnie z tym planerem, nie tylko dekoracje, ale także bukiet ślubny, oraz zaproszenia i podziękowania dla gości utrzymane są w stylu 'bawełnianym'. Nie muszę chyba pisać, że w tych kwestiach często dużą rolę odgrywa gust przyszłej żony. Zatem jeśli kobieta uwielbia minimalistyczne i delikatne kwiaty, ozdoby, to polecałabym też oświadczyny w stylu 'bawełnianym'. Zdjęcia pokazuję poniżej. Co myślicie o takim ukrytym pierścionku zaręczynowym w pączku bawełny? 

Może przyszłej Pannie Młodej tak się to spodoba, że właśnie zadecyduje to o całej reszcie ozdób w Waszym Wielkim Dniu? Ja już żoną jestem, ale gdybym otrzymała w taki cudowny sposób pierścionek od mojego mężczyzny, na pewno byłabym pod ogromnym wrażeniem! Kompozycje świąteczne, samodzielne gałązki, wianki, wieńce, bukiety ślubne, poduszeczki na obrączki...Tak przez cały rok, a przynajmniej do kolejnych Świąt, bo jak widać te białe, puchate kotki możecie wykorzystać także wiosną. Co powiecie na pastele, lub ciepłe brzoskwiniowe akcenty? Sądze, że kwiaty bawełny przyciągną oczy w kompozycjach wielkanocnych. Wiem, że znajdziecie oryginalne miejsce dla swojej bawełny. Ja już tworzę pewien projekt z nią w roli głównej, i robię to z tym większą przyjemnością, bo bawełna w dekoracjach zawsze mi się podobała! 

W ostatnim wpisie zaproponowałam Wam tworzenie główki bawełny z wacików kosmetycznych bawełnianych. Pokazałam Wam, że możecie połączyć je po pięć wacików klejem na gorąco, tak, aby powstał 'kwiatek'. KLIK .

Gałązki Bawełny


1. Tym razem proponuję dużo łatwiejsze rozwiązanie. Przygotujcie 30 cm drut florystyczny. Musicie każdy wacik nadziać na drut florystyczny, po kolei (5 szt). Następnie ściągnąć waciki w kwiatek i skręcić końcówki drutu, kilka razy, i ukierunkować go dłońmi pod spód kwiatka. Postarajcie się ułożyć go po środku pod główką. Następnie przedłużcie drut, dokładając jako łodygę kolejny drut. Teraz zretuszujecie to owijając łodygę papierem brązowym i naklejajając brązowe listki.

2. Jeśli nie korzystacie w pracy z mocowania na drucie florystycznym - możecie połączyć waciki za pomocą grubej igły i grubej nitki, przedziewając każdy wacik i związując. Następnie umocujcie na dowolnej łodydze (słomki, patyczki, itd).


Zaletami takiego sposobu tworzenia główki jest to, że wykonanie nie zajmie Wam tyle czasu co klejenie i również to, że główka będzie bardzo stabilna. Poniżej widzicie moje gałązki bawełny w nowej wersji. Gdybym miała porównać tamtą poprzednią gałązkę klejoną z tą poniżej - różnią się nieznacznie wielkością 1-2 cm). Ta główka skręcana wynosi około 5 cm. Oczywiście na koniec możecie trochę wzruszyć waciki, aby nadać jej puszystość i wówczas się powiększy. 


Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 


13 komentarzy:

  1. Magda genialne te zdjęcia. Nie ukrywam, że potrafisz zachęcić do rękodzieła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod ogromnym wrażeniem, nie wiedziałam, że ludzie potrafią stworzyć takie cuda. Dziękuję za uśmiech o poranku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne to jest, masz rację teraz idealny czas na tworzenie. Zdjęcia kapitalne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauroczyła mnie! Potrafisz tworzyć cudeńka! Zdjęcia przepiękne :) Wszystkiego dobrego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie bawełna co roku pojawia się w stroiku bożonarodzeniowym, ale Twoje inspiracje pokazały mi, jak bardzo uniwersalna jest to ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bukiety pokazywałam córce, jest nimi zachwycona, niedługo ma studniówkę, więc stwierdziła, że pomyśli o takim ładnie prezentującym się bawełnianym akcencie kwiatowym. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale się prezentują takie bawełniane kwiaty. Nie sądziłam,że do bukietów ślubnych też będą tak świetnie pasować! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł na wykorzystanie gałązki bawełny. Ostatnio widzę ją w wielu ozdobach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to wygląda. Widziałam już w różnych formach, ale bukiety ślubne to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem, bardzo często robię zdjęcia i nigdy nie wykorzystywałam, a efekt jest naprawde super!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne dekoracje z bawełną, czegoś takiego jeszcze nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z takimi cudami można naprawdę świetne pomysły tworzyć do domu :) Niedługo Wielkanoc na pewno coś wymyślę

    OdpowiedzUsuń
  13. rekodzielo_asia8 lutego 2021 00:43

    Ale super pomysł. Szczerze mówiąc, pierwszy raz spotykam się z ozdobnym wykorzystaniem bawełny. Chyba wychowywałam się w jaskini 😂 przepiękne bukiety. Zimą potrzeba takich dekoracji, na których można oko zawiesić, bo niestety nie można wyskoczyć do ogrodu i narwać tulipanów, bzów czy innych kwiatków. 😁

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik