środa, września 16, 2020 22

słoneczniki z krepiny dla przyjaciela + kalendarz September 2021

Dzisiaj trochę inaczej o moich kwiatach. Mam tę możliwość, tworząc bloga, że mogę pisać co mi w głowie się narodzi, pokazywać to co chcę. Oczywiście mowa o rzeczach przyzwoitych, nieobraźliwych. Wyrażanie opinii jest moją domeną, gdyż jak to mówi mój mąż jestem bardzo dobrą obserwatorką i kobietą z darem intuicji. Prócz łagodnego imienia - które jest wyznacznikiem mojego serca, mam  też bardzo silny charakter. Jestem zodiakalnym skorpionem co warunkuje mój stosunek do wielu aspektów w życiu. Przede wszystkim pozwala mi spadać (i dobrze lądować) po upadkach na przysłowiową twardą d... 

Weekendownik
Zapewne ta sprzeczność mojego usposobienia i wyrażanie opinii w kierunku drugiego człowieka, zawziętość, upór powodują, że w moim otoczeniu znajdują się tylko przyjaciele i tylko wrogowie. Twój normalny dzień to zawsze black and white to chyba stwierdzenie, które można idealnie do mnie jak łatkę przypiąć. Gdzieś w tym wszystkim, pomiędzy, są kolory, które zwykle chciałabym zachować dla siebie, kwiaty, natura a taka manifestacja ciszy w kierunku Innych - to ten nośnik, blog. To takie słoneczniki, które dzisiaj Ci daję. Jeśli masz chęć przypisz do siebie ten list jako odbiorca. To od Ciebie zależy jak go zinterpretujesz. 

Weekendownik
Weekendownik
Dzisiaj masz słoneczniki, które zrobiłam z myślą o przyjaźni, o radości i szczęściu. Zrobiłam je dla ważnej osoby, jako przyjazny gest. Bukiet pełen koloru i ciepłych myśli. Ten jest dla przyjaciela, który podąża za mną krok w krok, 'wers w wers', i myśli o mnie. Ten, który sprawia, że nawet pisanie ma sens. Nie zapominam, że wciąż jesteś przy mnie. Przyjaźń to taki dar, bez którego życie nie byłoby tak ciekawe i barwne. Oby przyjaźń wyglądała tak słonecznie jak te kwiaty, które zawsze idą ku słońcu. Żeby kierowała swoją łodygę w dobrym kierunku. Czasem myślę. Mówią, że lepiej nie myśleć a działać. Jest w tym sporo prawdy, bo gdyby siedzieć i myśleć, to człowiek usiadłby w miejscu przytłoczony wspomnieniami i planami. Bo myśli się o tym co minione, lub co może się stać, a robi się to co jest teraz...

Weekendownik

Weekendownik
Fajnie odkrywać siebie nawzajem, bo każdy z nas ma do zaoferowania drugiej osobie coś od siebie i siebie, swój cenny czas, swoje wiadomości, niekiedy spotkania. Drogi Przyjacielu, dziękuję, że jesteś, że tyle się od Ciebie nauczyłam. Zawsze z chęcią (i tak powinno być) przyjmę od Ciebie dobre, ale i złe słowo. Umiejętność słuchania i umiejętność mówienia w przyjaźni to bardzo istotne cechy. Mowa kwiatów dziś będzie mową przyjaźni. Mowa słoneczników jest oczywista - jeśli przeczytałeś mój wpis kilka tygodni wstecz, o tym jak dobrze czułam się w polu słoneczników razem z moimi najbliższymi. (KLIK)
Weekendownik
Twoje (moje) słoneczniki z krepiny postanowiłam zrobić w wersji najbardziej słonecznej. Ponieważ w polu podziwiałam słoneczniki z zielono-beżowymi środeczkami, dla odmiany zdecydowałam się wyciąć i skleić nieco inne. Jak widzisz wewnątrz są ciemniejsze, brązowo-czarne z zielonymi akcentami i żółtą obwódką. Zrobiłam tak, aby było bardziej ciekawie. Bo gdy popatrzysz na słoneczniki, to zauważysz, że każdy z nich jest inny. Dasz wiarę, że każdy z wykonanych przeze mnie słoneczników jest też inny? Każdy z nich ma inne (innej wielkości) liście i różniące się środki. 

Weekendownik
Czy wiesz, że słoneczniki Van Gogha też były różnorodne? Jest to bardzo fascynujące, bo przecież mógłby to być w każdym obrazie bukiet dokładnie tych samych kwiatów, a jednak nie jest. Nie ukrywam, że w stworzeniu słoneczników odrobinę pomogły mi tutoriale z książki, którą posiadam. Skorzystałam z podpowiedzi jak skręcić środek w jedną całość. Mimo iż jest to dla mnie już bardzo znana metoda, jaką zresztą sama wymyśliłam dla ogromnych stokrotek z mojego projektu, postanowiłam sprawdzić ilość cięć na paskach i kształt płatków z książki: Crepe Paper Flowers. 
Weekendownik

Weekendownik

Okazało się to bardzo pomocne, jednak zmieniłam nieco rozmiary. Książka posłużyła mi też jako tło do zdjęć. No i oczywiście nie mogłabym nie dodać, że do wykonania płatków wykorzystałam słoneczną krepinę z serii Lia Griffith (niemiecką). Płatki w dwóch rozmiarach pięknie wypełniły główki słoneczników. Z kolei mięsiste łodygi, listki pod główką, oraz liście wycinałam i kleiłam z krepiny włoskiej. Słoneczniki okazały się bardzo czasochłonnymi kwiatami w wykonaniu.  Trzeba zrobić do nich mocne łodygi i dość spore liście. Jednak najważniejszą częścią okazuje się środek słonecznika. Może zgadniesz z jakiego materiału go zrobiłam? :) 

Weekendownik


Słonecznik (Helianthus) to kwiat z rodziny astrowatych, osiągający w dobrych warunkach nawet po kilka metrów wysokości, zaś jego główka w zależności od rodzaju słonecznika nawet powyżej 50 cm średnicy! Symbolika kwiatów słonecznika jest bogata. Otóż ten piękny kwiat ma dwa znaczenia. Ten Kto wręcza mówi jednoznacznie: Lubię Cię. Ten Kto odbiera zawsze może czuć swoje własne uczucia. Z jednej strony słonecznik oznacza dumę i niewdzięczność, ale jednak warto otworzyć się na dobro i wówczas będzie to ciepło, szczęście i radość. Jeśli przyjmiesz słonecznik z otwartym sercem to tak, jakbyś wpuścił do domu szczęście. Bo słonecznik je przyciąga, i sprawi, że wróci dobrobyt, zdrowie i wszystko co pozytywne. 

Floral Stories Workshop Weekendownik

Bardzo się cieszę, że zainspirowałam Cię moimi projektami kwiatów z krepiny. Przyjemnie jest obejrzeć zdjęcia natury, a także prac jakie powstają za sprawą tej natury.. Jest to ogromnie inspirujące. Chciałabym móc zawsze otaczać się kwiatami, i zachować ich obraz na długo. Wiadomo jednak, że kwiaty kwitną tylko w określonym czasie. Więc tworzę moje papierowe rośliny. Dodatkowo zdecydowałam się zachować ich obraz na takim fotograficznym kalendarzu. Kalendarz jest kolejnym prezentem dla moich czytelników i fanów. Zimowy prezent ode mnie - instrukcja wykonania kwiatów bawełny. Pamiętasz? KLIKSłonecznik kwitnie latem, a jego piękno możemy podziwiać do września. Żółte słoneczniki 'Dla Przyjaciela' to wygodny, promienny bukiecik ode mnie na specjalną okazję. Przygotowałam ten kalendarz w formie PDF do wydruku. (większy rozmiar i bez czarnej ramki). Odezwij się, a prześlę Ci go na adres mailowy. Zapraszam Cię po kolejne miesiące kalendarza, które będę tworzyła na bieżąco. Planuję uzupełnić też minione miesiące roku 2021. Tak po prostu, po to, aby mieć ten widok tuż obok. Zajrzysz? KLIK

Proszę Cię o osobiste wykorzystanie plików, projektów moich kalendarzy, oraz zdjęć na nich zawartych wyłącznie do celów 'domowych'. Oznacza to, że możesz zamieścić je na swoich sprzętach elektronicznych jako tło, itd., lub po otrzymaniu ode mnie pliku pdf - wydrukować dla siebie w większym formacie kalendarz. Projekty o których mowa, oraz zdjęcia na nich nie są przeznaczone do sprzedaży. A przedstawiona na tych zdjęciach forma moich kwiatów z krepiny jest wyłącznie moim projektem, nie do kopiowania i powielania przez inne osoby bez mojej wiedzy.

 Pozdrawiam! Magdalena, FloralStoriesWorkshop - Weekendownik

Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 



22 komentarze:

  1. Magdaleno, znam Cię nie od dziś. Podziwiam Cię, bo masz wyjątkowy dar pokazywania świata przez Twoje okulary. Podróżuje z Tobą, oglądam piękne widoki i podpatruje Twoje nowe hobby, jakim jest tworzenie tych pięknych kwiatów. Muszę przyznać, że czytając ten post, mam wrażenie, że to ja jestem tym przyjacielem. Że to dla mnie z troską i dbałością o każdy detal robiłaś te słoneczniki. Tak, słoneczniki mają w sobie jakąś magię. Niby są polne, ale piękne w swej konstrukcji. Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na drugi "list" od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Kasiu, moja internetowa przyjaciółko :) Odczytałaś dokładnie to co chciałam :) Bardzo mi miło, że jesteś.. Słoneczniki kiedyś nie były moimi ulubionymi kwiatami. Ale jest w nich coś ciepłego, pozytywnego.. I to chciałabym dawać też moim czytelnikom :) Do następnego. Całuję :*

      Usuń
  2. Na tych zdjęciach wyglądają jak żywe! Ja słoneczniki uwielbiam, są to moje ukochane kwiaty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, słoneczniki cieszą się powodzeniem głównie pod koniec lata. Ale jak widać niektórzy tęsknią za nimi przez cały rok. I to jest piękne! :*

      Usuń
  3. Piękne te Twoje słoneczniki i piękna historia . Tez uwielbiam te kwiaty 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Mają w sobie jakąś magię... :)

      Usuń
  4. Piękne są te słoneczniki, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow wiedziałam widziałam wysoko rosnące słoneczniki ale że aż kilku metrów mogą sięgać to jestem zaskoczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, słyszałam nawet, że do ośmiu metrów! :) Ja również jestem zaskoczona. Pamiętam tylko polskie słoneczniki sprzed lat, gdy byłam dziewczynką, prawie dwa razy wyższe ode mnie ! Pewnie miały z 1,50 :)

      Usuń
  6. Piękne są. Niczym jak prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Madziu wszystkie Twoje projekty kwiatowe mnie zachwycają. Tym razem do cudnych słoneczników dokładasz piękną historię. Wyglądają jak żywe 🌻🌻🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
  8. Słoneczniki jak żywe! Piękne są. Wspaniały prezent dla przyjaciela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Przyjaciel zasługuje na takie słoneczniki :)

      Usuń
  9. Piękne :) Wyglądają jak żywe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Napisanie, że cudowne, to zdecydowanie za mało. :) Jestem pełna podziwu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne, słoneczne słoneczniki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że podobają się! Dziękuję :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik