czwartek, listopada 04, 2021 20

Chryzantemy z krepiny + prezent kalendarz November 2022

Kochani, dzisiaj pragnę pokazać Wam moje jesienne kwiaty z krepiny. Chryzantemy Anastazja, w delikatnym odcieniu różu. Obecna pora roku, to czas niektórych kwiatów, takich, które mogą przetrwać w chłodnych i mokrych warunkach. Niewątpliwe tymi kwiatami są chryzantemy, chyba najbardziej popularne w okresie Świąt listopadowych - Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny. Dla mnie chryzantemy są kwiatami, których intensywny zapach zawsze będzie przywoływał ten Czas. Jest to moment łączący mnie z najważniejszymi Osobami. Moimi zmarłymi Rodzicami, i innymi bliskimi umarłymi, których już nie ma wśród nas...Zresztą jest to Czas kiedy nasze dwa światy są bardzo blisko siebie, do tego stopnia, że wręcz mogę poczuć namacalny dowód na tę bliskość. Może Was zdziwić coś, o czym napiszę, ale wierzę, że dusze zmarłych były blisko mnie w tym roku pod koniec października, i wskazały mi drogę w pewnym postępowaniu.Floral Stories Weekendownik Workshop

Chryzantemy, takie pospolite, w sumie smutne kwiaty, o cierpkim zapachu liści. Ja bardzo je lubię, bo w gruncie rzeczy przypominają mi o tych, których kochałam. Poza tym obecnie chryzantemy posiadają już tyle ciekawych odmian, że nie wszystkie z nich muszą być kojarzone ze smutkiem. Wystarczy, że pozbawisz chryzantemę ciemnych liści i już wydaje się być bardziej delikatna i taka kwiatowa. Na świecie jest mnóstwo odmian. Niektóre przypominają dalie, inne peonie, są i takie, które niepodobne do żadnych innych kwiatów wyglądają dziwacznie, niesamowicie oryginalnie.
Floral Stories Weekendownik Workshop
Nie bez znaczenia jest kolor. Białe pasują na różne uroczystości, pomarańcze i brudne czerwienie są trafione na jesienną porę, z kolei fiolety i róże są dość pospolite, jednak ciekawie prezentują się w kompozycjach do suszonych kwiatów, jako kontrast dla zieleni i rudości. Właśnie takie są moje chryzantemy - nie za duże, nie za jasne, ani też zbyt ciemne. Są delikatne i nietypowe. Kształt ich pączków nieco ożywi pospolitą kompozycję. Mają płatki niczym ruloniki, tworzące języczki. Bardzo dobrze wyglądają z różami, oraz z daliami i gałązkami eukaliptusa, oraz ruscusu.
Floral Stories Weekendownik Workshop
Ta oryginalna igiełkowa forma kwiatów bardzo mnie zafascynowała. Ciekawostką jest, że występuje w wielu barwach, m.in. białej, żółtej, fioletowej i innych. Mój wybór nie bez powodu padł na blady róż. Po prostu komponowałam to z innymi kwiatami. Do bukietu wykonałam także inne chryzantemy o nieco intensywniejszej barwie różu i o szerszych płatkach. Na blogu widzicie wstępne wykonanie, które w efekcie końcowym stworzyłam zupełnie inaczej. Całość stanowi łączenie bukietu kwiatów suszonych z kwiatami z papieru.
Floral Stories Weekendownik Workshop
Moje krepinowe chryzantemy mają pączki 15 cm i około 40 cm długą łodygę. Wykonałam też liście z krepiny włoskiej, których nie wykorzystuję w kompozycjach, natomiast ciekawie mogą one wyglądać w doniczkach. Na dole artykułu możecie zobaczyć jak świeże chryzantemy anastazja prezentują się w różnych wersjach, w zależności od etapu hodowli. Podejrzyjcie płatki, i ich kształt, oraz kolorystykę. Mi osobiście bardzo podobają się te w pełni rozwinięte, które przypominają najeżoną kolczatkę.
Floral Stories Weekendownik Workshop
Co ciekawe w Polsce chryzantemy są kojarzone ze śmiercią, żałobą i ze smutkiem. Natomiast w różnych krajach można indywidualnie interpretować znaczenie chryzantemy. W krajach azjatyckich ten kwiat symbolizuje szczęście, i jest również symbolem optymizmu oraz długiego życia. Ma przynosić radość, pogodę ducha. Przyznajcie, że chryzantema ma kształt promiennego słońca? Więc może tak właśnie warto ten kwiat postrzegać? Niech rozwesela smutne osoby. Symbolika: lojalność, oddanie, zdolność do przetrwania i zwycięstwo, oraz odpoczynek po wszelkich problemach i trudnych sytuacjach, a także odrodzenie.

DLA CIEBIE!

Bardzo się cieszę, że zainteresowałam Cię moimi projektami kwiatów z krepiny. Przyjemnie jest obejrzeć zdjęcia natury, a także prac jakie powstają za sprawą tej natury.. Jest to ogromnie inspirujące. Chciałabym móc zawsze otaczać się kwiatami, i zachować ich obraz na długo. Wiadomo jednak, że kwitną one tylko w określonym czasie. Więc tworzę moje papierowe rośliny. Dodatkowo zdecydowałam się zachować ich obraz na nieprofesjonalnym, fotograficznym kalendarzu. Na blogu trwa akcja organizowana przeze mnie: prezent dla moich czytelników i przyjaciół - kalendarz kwiatowy w języku angielskim ze zdjęciami moich kwiatów z krepiny. Dzisiaj chryzantemy anastazja z krepiny i kalendarz na listopad 2022 roku. A tutaj podgląd kalendarza z lilią inków na listopad br. KLIK.
Floral Stories Weekendownik Workshop
W poprzednich artykułach podarowałam między innymi pliki kalendarza October z jeżówkami supreme (na October 2022), oraz uzupełniłam kartkę kalendarza na miesiąc październik 2021 -  October 2021 w oddzielnym poście -tradycyjne jeżówki z krepiny. Jeśli jesteś zainteresowana/ny takimi prezentami (tymi miesiącami), polecam zaglądać w etykietę po prawej stronie bloga - Kalendarz. Tam będą wszystkie wpisy ze stworzonymi przeze mnie kalendarzami dla moich czytelników. Wystarczy obejrzeć kalendarz, i jeśli jesteś chętna/ny, zgłosić się do mnie po odbiór. Za darmo otrzymasz pliki z kartką miesiąca z kalendarza, który następnie sobie wydrukujesz, lub zgrasz na swój pulpit. Warunki pobrania i użytkowania opisałam w pierwszym wpisie KLIK. Zapraszam.



20 komentarzy:

  1. Kwiaty jak zawsze przepiękne, a za kalendarz dziękuję - chętnie z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Karolina! Cieszę się, że mój kalendarz znalazł się w Twoim bloggerowym 'biurze'. :)

      Usuń
  2. Kolejna propozycja kwiatów jakie wyszły spod twojej ręki jakby były żywe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Staram się bardzo, aby odzwierciedlić naturę..

      Usuń
  3. Jestem pod wielkim wrażeniem kwiatów, które tworzysz, wyglądają jak żywe :) gratuluję talentu Madziu :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam za precyzję i misterne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe prace, kwiaty tak blisko prawdziwej rośliny, a chryzantemy bardzo lubię, kupuję je nie tylko w listopadzie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja również mam swoje ulubione odmiany chryzantem, i kupuję je okazjonalnie. :)

      Usuń
  6. Przepiękne! Naprawdę podziwiam i zazdroszczę talentu. Chciałabym umieć tworzyć takie piękne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aneta! Myślę, że takie prace lubiłyby Twoje rączki. :)

      Usuń
  7. Gratuluję talentu. Trzeba mieć serce do tego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak, do tworzenia kwiatów papierowych mam wielkie serce. :)

      Usuń
  8. Wygląda przepięknie. :) Ciekawy jestem jak krok po kroku zrobiłaś kwiat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Patryk! Trochę tego jest, lecz na dzień dzisiejszy tutorialu nie zamierzam tworzyć. ;) Może kiedyś...

      Usuń
  9. Witam serdecznie.
    Myślałam, że to prawdziwe kwiaty a tu piękne handmade. Podziwiam za talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, miło Cię tu widzieć! :) Dziękuję. :)

      Usuń
  10. Niesamowity efekt, może sama spróbuję takie kwiaty z krepiny zrobić w wolnej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Melka! Polecam, zawsze kiedy jest wolna chwila, warto wykorzystać ją na piękne rzeczy. :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik