środa, marca 17, 2021 18

Garden's Heart - Crepe Paper White Rose

Z okazji naszej 5 rocznicy ślubu.. Marzec to dla naszej rodziny wyjątkowy miesiąc. Wspomnienie z wydarzenia marcowego prowadzi naszą rodzinkę przez życie. Połączyliśmy się w związek małżeński, i już lada dzień będziemy świętować drewnianą rocznicę! Wspaniałe doświadczenie, którego życzę każdej kochającej się parze. Nie muszę chyba Wam pisać jak mocno wiążące kobietę i mężczyznę.  Moje myśli krążące wokół tej pięknej daty sprawiły, że wreszcie zdecydowałam się wykonać z białej krepiny białe róże.. do bukietów ślubnych. Oczywiście najbardziej pasującym pod każdym względem kwiatem jest róża biała, na którą pomimo różnorodności we florystyce ślubnej decyduje się wiele par młodych.
Weekendownik Workshop
Mimo, że mój bukiet w dniu ślubu kościelnego w marcu nie miał róż, wiem doskonale dlaczego kwiaty te tak często są wybierane. Przede wszystkim róże pasują do kobiety, jak żadne inne. Pięknie komponują się z innymi kwiatami. Róże dobrze wypełnają kompozycję ze względu na kształt i układ płatków. Mają wiele gatunków i całą gamę kolorystyczną do wyboru, a ile jest przy tym samych odcieni bieli i kremu! Białe róże są moimi ulubionymi i to te cieszą się największym uznaniem na wszelkie uroczystości: ślubne, komunijne i chrzciny. Dlaczego je wielbię? Białe róże odkąd sięgam pamięcią podobają mi się najbardziej ze wszystkich róż. Szczególnie odmiany rabatowe, cięte o dużym pąku i mocnej łodydze. 

Weekendownik Workshop

Weekendownik Workshop


Białe róże, którymi usłana jest droga.. Panny Młodej. Ponoć przynoszą Jej szczęście podczas ślubu i wesela. U nas stroiły bukiet na ślubie cywilnym. Białe róże symbolizują światło w życiu i czystość myśli, oraz szacunek, które dajemy Komuś wręczając Mu bukiet białych róż. Róże białe często dedykowane są dzieciom na znak niewinnej i czystej miłości. Także kobietom, matkom oraz Matce Boskiej i osobom świeckim w kulturze chrześcijańskiej. Ponad to są w swym wyglądzie niezwykle delikatne. Z pewnością wszyscy kochają ogrody różane (KLIK), mimo, że nie wszyscy lubią ogrody białych róż, i białych kwiatów, które w założeniu już są romantyczne. Potrzebują one zielonego tła, a wówczas w dzień przepięknie sie prezentują a w nocy są mocno rozświetlone w blasku księżyca. Podobnie jest z bukietami. Biała róża promienieje i w pewnym sensie błyszczy na tle innych kwiatów. Choć obecnie niekoniecznie róże białe łączy się z zielonymi gałązkami. Znacznie częściej występują w kompozycjach współgrając z innymi białymi, czy z pastelowymi kwiatami, tudzież z trawą pampasową, prawie zawsze bez wielu liści.

Weekendownik Workshop

Właśnie dlatego najciekawszymi odmianami wydają się być róże białe z naturalnym kremowym, szampańskim, ecru, waniliowym, morelowym, różowym i wreszcie z odcieniem kości słoniowej zwykle po wewnętrznej stronie płatków. Już samo umiejscowienie takich róż z innymi białymi kwiatami sprawia, że bukiet nie jest jednorodny. Taki bukiet posiada kilka tonacji, i bardzo refleksyjny wygląd. A jak wiadomo róża ma zawsze lekko rozchylone płatki, których kolorystyka wraz ze etapem rozkwitu zmieni się. Jest to bardzo facsynujące i zresztą pozwala to również twórcom takim jak ja - florystom papierowym, na stworzenie indywidualnej róży w takiej formie, w jakiej potrzebujemy ją skomponować. Ja dodatkowo miałam możliwość dopracować odcień krepinowych płatków przy użyciu suchych delikatnych pasteli, w odcieniu popielatego beżu. W ten sposób powstała taka (całuśna) róża herbaciana (tea rose). Patrz wiersz Boyla. Oczywiście może przetrwać więcej niż róża świeża, bo w jej stworzenie włożyłam całe swoje serce.. I nadal je wkładam. (Zwiędły Listek Asnyka).

Weekendownik Workshop

Weekendownik Workshop


Pierwszą taką różę (kilka innych odmian tworzę od roku) wykonałam z krepiny włoskiej białej o niższej gramaturze, cieniując miejscowo płatki, dzięki czemu wyszedł efekt gradient. Z kolei liście z krepiny niemieckiej przygotowałam z użyciem projektu Lia Griffith z książki, którą posiadam. Tak, zdecydowanie podoba mi się ten projekt, którego liście są odpowiedniej wielkości do moich róż, co jest bardzo ważne aby całość wyglądała realistycznie. Poza tym projekt ten pozwala również osadzić liście na oddzielnej łodydze i tym samym dopasowywać listki do dowolnej kompozycji, bądź wcale ich nie dołączać. U mnie jeden bukiet z różami i liśćmi, a drugi minimalistyczny bez zielonych elementów. W bukiecie ułożyłam je z zaledwie kilkoma listkami. Bardzo mi się to podoba!

Weekendownik Workshop

Weekendownik Workshop

A White Rose


The red rose whispers of passion,

And the white rose breathes of love;

Oh, the red rose is a falcon,

And the white rose is a dove.


But I send you a cream-white rosebud,

With a flush on its petal tips;

For the love that is purest and sweetest

Has a kiss of desire on the lips.


John Boyle O’Reilly

  Weekendownik Workshop


Biała Róża


Słońce całuje listek białej róży 
złocistym promieniem, 
A ona oczy swe niewinne mruży 
z tęskniącem westchnieniem.

Upragnionego szczęścia płoną raje 
W tem cichem westchnienieniu. 
I już na wieki słońcu się oddaje, 
Drżąc w jego promieniu.
Różycki
Weekendownik Workshop

Weekendownik Workshop

Petals Of The White Rose


Dreaming by the morning moon

protected in a tight cocoon

so pale in the gloom

Petals of the white rose


Stretching at the sun light smiles

reflecting on its dew drop tiles

a glow that's seen for miles

The waking of the white rose


Delicate as the summer breeze

pearly white of royal genes

a queen within the garden green

the blooming of the white rose


Soft as love you give it when

hearts should touch a frail friend

before the gift of life might end

The message of the white rose


As we cry these tender woes

and say goodbye to them we know

they'll fly wherever spirits go

On petals of a soft white rose.


James Haley

Weekendownik Workshop


Weekendownik Workshop



Pierwsze cztery róże są masywne wielkością, jak widać. Stworzyłam dość sporo płatków i długą łodygę. Zdecydowałam się na krepinę włoską, ponieważ róże z krepiny niemieckiej, choć estetyczne, eleganckie sprawiają wrażenie 'grubo płatkowych', co ciekawie wygląda w pojedynkę, lecz już nieładnie w bukietach.... To mnie trochę odciąga od tworzenia z tej krepiny, ponieważ komponuję raczej nie solo, a do wiązanek.. Druga kwestia, że w swojej twórczości wolę pracować na rozciągniętej krepinie, lubię tworzyć kwiaty z rozciągliwej krepiny. Takie rozciągnięte wydają mi się realistyczne. Anemon (KLIK). W przypadku niemieciej krepiny widzę kwiaty ścisłe w pąku typu jaskry (KLIK). Zobaczycie je także w kolejnych wpisach. Może spróbuję wykonać różę z niemieckiej krepiny za jakiś czas, ale będzie to róża nierozwinięta zbyt mocno i odmiana mniejsza.

Weekendownik Workshop

Na koniec, jak zawsze trochę ciekawostek. O różach i o ich pielęgnacji można pisać setki artykułów, a i tak trzeba dodać, że do róż świeżych musicie mieć rękę umiejętnego ogrodnika. Wszyscy wiedzą też chyba, że na świecie istnieje bardzo wiele odmian róż, nowe hodowle wciąż zaskakują niezwykłością kwiatów, oraz nazewnictwa. Wiec zdecydowałam się przytoczyć Wam kilka z nich, które wydają mi się bardzo pokrewne mojej pracy z krepiny. Poza tym muszę dodać, że każda róża jest oczywiście nieco inna, nie ma dwóch takich samych, nawet w danej rabacie, nawet na jednej łodydze, w przypadku róż wielokwiatowych... każda róża jest nieco inna!

Weekendownik Workshop

White Rose Avalanche - to jedna z większych hybryd, o sporej ilości płatków i dość masywnej łodydze,  Rose Pope John Paul II, piękna biała bardzo duża i wdzięcznie rosnąca róża, czy Rose Chopin, wewnątrz nieco mocniej kremowa, piękna i romantyczna. Z kolei dość niesforna, niesymetrycznie rozwinięta róża John F Kennedy Rose jest bardziej ecru i jest godną przedstawicielką białych hybryd o ciemnych liściach. Jednymi z najbardziej znanych róż we florystyce są Kristall Rose, czy duże - Rose Polar Star. Moja róża mocno przypomina różę Rose Vendela Off White, i stawiam na tę różę w mojej kolekcji. A jak nazywa się Twoja ulubiona biała róża, czy potrafisz ją nazwać?


Jestem twórcą. Jeśli chcesz wykorzystać mój projekt, pomysł, lub zdjęcie - zapytaj mnie. 

18 komentarzy:

  1. Magda jak zwykle tworzysz coś niesamowitego. Gdybyś nie pisała, to ciężko by było się nawet zorientować, że nie są one żywe. I oczywiście Wszystkiego Najlepszego z okazji Waszej rocznicy ślubu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy! Starałam się bardzo, pomnieważ uwielbiam białe róże. Przyznam, że wcześniej zostałam zainspirowana naturalnymi kwiatami :)

      Usuń
  2. Wyglądają naprawdę świetnie, niemalże jak żywe. Jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę jak ja dawno u Ciebie nie byłam! Życzę Ci, więcej takich rocznic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Widzisz jakie tu zmiany ;) dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  4. Piękne kwiaty i na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia od prawdziwych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Chyba o to w tym tworzeniu chodzi :) Choć czasem próbuję odwrotnie, i niestety nie wychodzi, bo odmiany są rozpoznawane.

      Usuń
  5. Róże są piękne, ponadczasowe i pasują na każdą okazję. Ja miałam bukiet ślubny z cantadeskii, ale teraz nie wiem, czy nie postawiłabym właśnie na róże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kala jest również kwiatem wyjątkowym. Róże są po prostu pasujące do wszystkiego i na każdą okazję :)

      Usuń
  6. Gratuluję rocznicy, to zawsze niezwykłe wydarzenie w związku:) A te arcydzieła kwiatowe jak zwykle wyszły przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) My rzeczywiście świętujemy nasze rocznice z wielką radością. Mamy je aż dwie rocznie, bo i śluby były dwa ;)

      Usuń
  7. Potrafisz wyczarować niesamowite rzeczy. Wow!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepięknie ta róża, dopiero z bliska można zauważyć iż nie jest naturalna. Szkoda, ze ja nie mam zdolności do prac ręcznych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu! Każdy może spróbować swoich sił w takiej twórczości :). Wystarczy duzo cierpliwości i wyobraźnia. :)

      Usuń
  9. Madziu to kolejny kwiat, który jest po prostu przepiękny. Masz talent kochana. Przepięknie 🌹🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu ;) Kwiatów pełen ogród... Będę tworzyć w nieskończoność, właśnie dla takich osób jak Ty :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik