poniedziałek, grudnia 30, 2019 39

sorbet z mango bananów i limonek

Witajcie przed Sylwestrowo! Postanowiłam namówić Was jeszcze do przygotowania lodów, które jak myślę są idealnym dopełnieniem na takie uroczystości w zimowym i wystrzałowym klimacie jak zabawa sylwestrowa, czy spotkania karnawałowe. Od wielu lat w tym czasie nie brkuje u nas wszelkich ciast, tortów, przekąsek, ale też oczywiście drinków (zarówno alkoholowych, jak i bezalkoholowych) GRANITA, CYTRYNÓWKA, SKITELSÓWKA, APEROL SPIRITZ ALKOHOLOWY I BEZALKOHOLOWY (możecie wykorzystać te przepisy), no i zdecydowanie zimnych deserów i ciast.
Lody są idealną propozycją, nie tylko ze względu na orzeźwiający smak, ale też dlatego, że przepięknie można je wyeksponować. Wystarczy z foremki pięknie wyłożyć je w pucharkach, lub tak, jak ja na ładnych talerzach, dodając trochę naturalnych ozdób, bakali, lub skórek cytrusów. Jeśli chodzi o mój sorbet to dodam też, że bardzo wolno topnieje, więc spokojnie możecie wyjąć go na talerz na dłużej niż 30 minut wcześniej i nadal będą miały stabilną formę. Warunkiem jest zmrożenie minimum 6 godzin i wcześniejsze wyjęcie przed podaniem 30 minut.
Sorbet jest idealną alternatywą dla lodów mlecznych, ponieważ przełamuje słodki smak tortów i innych słodyczy serwowanych na stole. Wspaniale komponuje się też z alkoholem, jest kwaskowy i wyrazisty w smaku, mocno owocowy. Co najważniejsze jest zdrowy, pełen witamin i bardzo smakuje dzieciom. Przepis pochodzi z książki Jeść Zdrowiej Kuchnia Lidla. Przepisy z tej serii znajdziecie u mnie w tagach na dole tekstu. a dokładną recepturę na ten SORBET znajduje się tutaj podlinkowany na stronę LIDL.PL.


Sorbet z mango bananów i limonek



39 komentarzy:

  1. Sorbetu o takim smaku jeszcze nigdy nie jadlam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam takie kupne, były tak sztuczne, że aż 'odbijało' się dodatkami smakowymi :) A tutaj sama natura ;) bardzo, bardzo dobry! :)

      Usuń
  2. To zdecydowanie coś dla mnie, wyglada bardzo kusząco 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie jestem dobra w gotowanie;D Na chwile obecną czekają mnie inne przygotowania do sylwestra, ale kiedyś wyprobuję. Takie przepisy są bardzo pomocne dla osób z "takimi zdolnościami kulinarnymi", jak moje :PP Bardzo podoba mi się Twoja grafika. Świetna robota!

    https://www.youtube.com/watch?v=3b32L7Oudvs

    Zapraszam na mój kanał. To jeden z dwoch filmików. Ośmielę się prosić o subskrypcję, bo to zwiększa szansę na promowanie moich filmików. Postaram się tworzyć lepiej i lepiej! Dziękuje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w przypadku tych lodów niewiele potrzeba obróbki :) Naprawdę uzyskuję taki kolor dzięki składnikom. Poza tym też na szczęście kulki się 'nie rozjechały' tak jak w przypadku lodów mlecznych lub śmietankowych. sorbet+dekoracja+światło i masz idealną fotografię. I jeszcze... do zrobienia takiego sorbetu nie potrzeba żadnych dużych zdolności, wystarczy sporo czasu na zamrożenie.Ja w Sylwestra odpoczywam, bawię się i na szczęście w tym roku nie przygotowyję sama nic. Przyjemności :)

      Usuń
    2. Już odwiedziłam Twój kanał :) Dziękuję za polecenie.

      Usuń
  4. Bardzo lubię sorbety. Sorbet mango to jeden z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I moich ulubionych, lubię też cytrynowe i malinowe

      Usuń
  5. O! jaka świetna propozycja! Muszę zapisać sobie przepis i wykorzystać go latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem jemy takie sorbety na okrągło. Zdecydowanie uwielbiamy ten rodzaj lodów! Polecam też latem :)

      Usuń
  6. Totalnie moje smaki, już wiem że jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I moje, im bardziej kwaśno, tym lepiej ;) mniam! Dziękuję!

      Usuń
  7. Wygląda przesmakowicie! Aczkolwiek zimą raczej unikam lodowych deserów - łatwo przeziębiam gardło, a potem to już lecę po równi pochyłej...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze Cię rozumiem :) Odpukać, ale my od dwóch lat już nie mamy 'z tym' problemu :) odkąd zaczęłam kupować pewien specyfik :) Może kiedyś napiszę.. Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  8. Brzmi tak pysznie, że chyba będę jeść bez mrożenia w ramach śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest równie dobry :) ale w Sylwestra stawiam na mrożony :)

      Usuń
    2. Dzięki Ola! :) Całuję

      Usuń
  9. Uwielbiam! Najlepszy sorbet świata :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm... ten sorbet wygląda przepysznie. Kiedyś wykorzystam ten przepis, choć nie teraz, gdy synowie trochę pokasłują. Natomiast z chęcią podejrzę twoje propozycje napojów bezalkoholowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Aniu, masz rację, wykorzystaj przepis w dogodnej chwili :) Zdrówka i polecam przepis a aperol spiritz :) Całusy

      Usuń
  11. U nas w Sylwestra królują grzańce i wszystko, co gorące, bo przeważnie spędzamy go na śniegu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzańce były u nas w Święta :) Teraz na Jarmarku też były grzane napoje.. Ale w Sylwestra u nas zawsze musi być coś dodatkowo. No chyba, że ruszymy w góry.. ;) Całuję

      Usuń
  12. Jak zwykle nie zawodzisz😊wszystkiego najlepszego z okazji Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Przesyłam życzenia Kasiu :) wszystkiego przecudownego na Nowy Rok :)

      Usuń
  13. Za chwilę doczekam się wreszcie nowej , swojej wlasnej kuchni, wtedy będe chętniej robiła cokolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu masz rację, kuchnia to podstawa :) ja mam dużą, przytulną i bardzo wygodną kuchnię i odkąd tutaj mieszkamy to moje ulubione miejsce w domu :) zresztą nasi przyjaciele też tutaj czują się najlepiej... Życzę Ci, aby to Twoje miejsce sprawiło Ci wiele przyjemności, i aby powstawały w nim same kulinarne cuda :)

      Usuń
  14. O kurczaczki, wyglada apetycznie. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam sorbety. wygląda bardzo apetycznie! Duzo radości w Nowym Roku ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorbety są najlepsze na świecie :) Dziękuję za życzenia i również życzę samcych radosnych chwil w Nowym Roku.

      Usuń
  16. Pięknie to wygląda i baaardzo świątecznie. Życzę pięknego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis bardzo interesujący. Zapiszę sobie na cieplejsze dni. Zimą ciągle walczymy z choróbskami ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Odpukać, ale my jakoś się zahartowaliśmy :) Poprzednie lata były pod tym względem nie najlepsze u nas..Teraz spokój.. :)

      Usuń
  18. Fajnie dobrałaś składniki, na pewno pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo intensywnie smakują :) pasuja idealnie, dziękuję

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik