poniedziałek, sierpnia 26, 2019 20

Cytrynówka

Na specjalną okazję - cytrynóweczka. ;) A okazja już całkiem niedługo, więc likier cytrynowy jest jak najbardziej na miejscu, dla naszych gości. Likier z cytryn to taki alkohol, którego bardzo szybko po zrobieniu można skosztować. Ma mocny i wyrazisty smak, idealny na każdą porę roku. Ma mnóstwo witamin i orzeźwiający smak, rozgrzewa, ale można też go dodać do drinków chłodnych... 
Cytrynę trzeba lubić, a bynajmniej wg mnie ją lubić bardzo, choćby tak jak my - aby cytrynówką się zasmakować. Dla młodszych można na bazie syropu cytrynowego, który zrobimy do cytrynówki przygotować lemoniadę (oczywiście przed wymieszaniem z %). Zrobienie likieru cytrynowego jest banalnie proste, choć wymaga trochę pracy. Ale za to macie po kilku dniach wyjątkowo dobrą cytrynówkę, gotową do picia. Wrzucam kilka zdjęć z przygotowania.
Efekt jak widać (specjalnie dla Was zdjęcie z ogrodu). Do zlania cytrynówki wykorzystałam butelkę po lemoniadzie, jaką kiedyś wypiliśmy. Trochę przeróbki etykietki wg mojej wizji i mamy fajnie wyglądającą cytrynówkę. A w smaku... ponoć jest idealna. Kto lubi cytrynę, tak jak my i ma okazję wypić taką buteleczkę - to proponuję zarezerwować dwa popołudnia na przygotowanie i macie gotową!
Cytrynówka (1 litr)

Skład: 
3 duże cytryny
1 szklanka cukru
wódka 0,5 l
Sposób przygotowania:
  • Wyłożyć duży słoik do leżakowania nalewki
  • Wyłożyć dwa słoiki mniejsze do cytryn
  • Przygotować wódkę (około 40 %)
  • Przygotować cukier
  • Przygotować butelkę do wlania cytrynówki
  • Wyparzyć cytryny, słoiki i butelki
  • Obrać cytryny ze skórek tylko żółtą część
  • Zdjąć białą część z cytryny wyrzucić
  • Pokroić cytryny wszerz w plasterki
  • Wrzucić do słoika i zasypać cukrem - 24 h (zimne miejsce)
  • Skórki bez białej części wrzucić do drugiego słoika
  • Zalać wódką i odstawić też w zimne miejsce - 24 h
  • Następnego dnia zlać przez sitko sok z cytryn
  • Pozostałe cytryny dobrze wydusić
  • Również sok ze skórek zlewamy do tego samego słoja
  • Skórki wyrzucamy. Soki dokładnie mieszamy.
  • Można uzupełnić wódką, lub spirytusem
  • Wstawiamy do lodówki
  • Cytrynówka gotowa do picia

20 komentarzy:

  1. Bardzo prosty przepis na cytrynówke,
    pewnie jest bardzo smaczna a cytryny lubimy i to bardzo...
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, banalnie prosty przepis, i cytrynówka wychodzi wyśmienita :) Polecam dla miłośników wyraźnych smaków! :)

      Usuń
  2. Cytrynówka kojarzy mi się z latem i ciepłymi wieczorami. Nigdy sama jej nie robiłam. Chętnie wykorzystam Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam mieszane skojarzenia, dlatego, że uwielbiam cytrynę spożywać nawet z cukrem na surowo, bez przetworów :) A na jesień i zimę - sezon grypowy i zresztą właściwy sezon cytrusów na pewno będzie jeszcze bardziej aromatyczna ;)

      Usuń
  3. A ja lubię cytrynówkę. Ma świetny, kwaśny posmak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W cytrynówce podoba mi się własnie nie tylko ten kwaśny smak, ale aromat skórki (podobnie jak w lemoniadzie) :)

      Usuń
  4. ja teraz to tylko lemoniadę pije ale cytrynówkę lobię

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się cytrynówka kojarzy z góralskim weselem, bo to na każdym z nich obowiązkowy trunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam :) Nigdy nie byłam na weselu góralskim. :)

      Usuń
  6. Pychotka i taka profesjonalna etykieta, gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, i fajnie, że Ci się podoba etykietka, ale raczej jest nieprofesjonalna :) ;)

      Usuń
  7. Pyszny i zdrowy alkohol cytrynowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale szybki i prosty przepis :) jak to takie proste to z chęcią przygotuję 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy i prosty przepis. Wykorzystam go :) Oczywiście ja nie skosztuję na razie, ale gości będę mogła poczęstować :) A okazja zawsze się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik