sobota, grudnia 28, 2019 19

papierowy wieniec gwieździsty i życzenia na Nowy Rok

Witajcie na kilka dni przed Nowym 2020 Rokiem. Mam nadzieję, że Święta przeminęły Wam w przecudownej atmosferze, a gwiazdor przyniósł wyczekiwane prezenty? Tak poważnie, to prezenty nie są najważniejsze... no ale prezenty z których można zrobić wymarzone rzeczy, nauczyć się czegoś nowego, dowiedzieć - to już coś ;). Moje duże i małe marzenia się spełniają właśnie, nie będę jeszcze szczegółów Wam pisała, ale pod choinką oprócz wyczekiwanej paczuszki odnalazłam też dwie wspaniałe książki o tworzeniu dekoracji z papieru.
Pisałam Wam o tych moich małych marzeniach w jednym z poprzednich artykułów KLIK. Oczywiście kilka dni po świętach, kiedy mój mąż ruszył do pracy, ja zabrałam się za ogarnianie domu... i przegląd moich prezentów. Jak się możecie przekonać już akywnie podeszłam do tematu, w wolnych chwilach, a tak naprawdę bardzo szybko zrobiłam pierwszą dekorację do naszego domu... Bo przecież lada moment będziemy mieli NOWY ROK. :D
Moi Kochani, książki które dostałam, dostarczają mi ogromnej radości, są przepiękne, pełne kolorów, złoceń, i DIY, z których niekoniecznie będę zawsze 'kurczowo' korzystać, ale one pobudzają moją wyobraźnię. Te dwie piękne książki znakomitych, świeżych po dziś dzień artystów, tworzących m.in. z papieru, krepiny trzymam mocno w moich dłoniach. Przez Święta przeleżały pod choinką, na kominku, a teraz już powędrują do mojej pracowni. Szalenie spodobała mi się propozycja - wieniec zaproponowany przez dwóch twórców: Rebeccki Thuss i Patrick'a Farrella.
Na wzór tego papierowego wieńca o nazwie Starbust Wreath stworzyłam ze zwykłych, białych serwetek papierowych (tissue) i farbek złotych, srebrnych (Mala), oraz kawałków złocistego starego łańcucha (tinsel) swój własny wieniec. Jeśli macie serwetki z nadrukiem w gwiazdki - to już nie musicie używać nawet farbek.. Co myślicie o tym delikatnym, mieniącym się wieńcu?  Nam podoba się szalenie...
Najważniejsze, że jego wykonanie zajmuje 45 minut (+ 15 minut na pomalowanie złotą farbką gwiezdnego pyłu na serwetkach dzień wcześniej, aby wyschła farbka). Cena wieńca jest niewyobrażalnie niska... Ciężko ją wyliczyć, bo opakowanie 100 sztuk serwetek kosztuje 1,50 funta, łańcuch jest sprzed kilku lat, i przyjmijmy, że cena to 3 funty. Farbki wykorzystujemy już od 3 lat i kupiliśmy je w IKEA. 
Wieniec jest znakomitą inspiracją na okres pomiędzy Sylwestrem a Nowym Rokiem, u nas teraz zajmuje centralne miejsce na naszym okrągłym stole, ale umocowałam na jednym z jego brzegów wstążkę złocistą do zawieszenia na drzwiach, lub na ścianie. Kwiaty z serwetek (tudzież z chusteczek higienicznych) po wstepnym wycięciu, uformowaniu w płatki i sklejeniu wokół złocistych środków kwiatka (te ostatnie z kawałków łańcucha) mocujemy na wianku.
U mnie kupiona w Polsce już dawno temu drewniana biała podstawa wieńca, ale może to być okrąg z grubej tektury, czy brystolu. Wówczas wieniec będzie lżejszy i bardziej delikatny. Wielkość płatków musicie dostosować już sami do całości, a najlepiej do miejsca ostatecznego przeznaczenia wieńca. Mój wieniec jest dość ciężki, kwiaty duże, więc ułożyłam go na stole.

Wieniec gwiezdny 
Potrzebujemy:

12 sztuk (u mnie 14) serwetek białych z papieru (kwadratowe złożone w kwadrat)
12 sztuk (u mnie 14) skręconych ze złocisteczo łańcucha choinkowego kawałków
Farbki płynne w kolorze złocistym do malunku pyłu gwiezdnego (MALA)
Podstawę wieńca (może być okrągły wieniec wycięty z brystolu)
Tasiemka złocista, lub sznurek złocisty do zawieszenia na drzwiach
Klej PVA, klej na gorąco + pistolet, taśma klejąca przezroczysta

Tworzymy:
  • Przygotuj 12 sztuk białych kwadratowych składanych serwetek 
  • Rozłóż każdą serwetkę na prostokąt (1x)
  • Złocistą farbką na wierzchu każdej serwetki zrób gwiazdki
  • Możesz zrobić dowolną ilość i mogą to być typowe gwiazdki, jak i kropki
  • Połóż na blacie i poczekaj aż wyschnie (przynajmniej kilka godzin)
  • Zdejmij ręką z łańcucha choinkowego złocistego 12x3 cm 
  • Każdą część oddzielnie zwiń kawałkiem taśmy klejącej
  • Powstanie 12 sztuk środków kwiatów, które odłóż na bok
  • Serwetki przetnij - każdą na pół po długości
  • Powstaną po dwa długie paski o szerokości około 10 cm i długości 40 cm
  • Teraz wycinaj z każdego paska płatki nie odrywając nożyczek
  • Tnij tak, aby od brzegu został 1 cm chusteczki nie przecięty
  • Z jednej chusteczki powinno wyjść minimum dwa paski z płatkami
  • Każda chusteczka to jeden kwiatek (2 paski płatków)
  • Odwróć paski płatków na malowaną gwiazdkami stronę chusteczek
  • Na brzegu każdego takiego paska płatków nałóż na długości klej PVA 
  • Okręcaj papierowe paski płatków sklejając każdy wokół środka łańcuchowego
  • Układaj ładnie płatki aż powstaną kwiatki gwieździste
  • Przygotuj podstawę wieńca i nagrzej klej w pistolecie
  • Podklejaj na gorąco kolejno każdy kwiatek do podstawy
  • Na koniec przymocuj, lub zwiąż tasiemkę do wieńca do zawieszenia
  • Możesz też na jednej z serwetek wykonać napis:

Happy 2020 Year!

Tego Wam życzę moi czytelnicy i do usłyszenia jutro ze smacznym przepisem :) 


19 komentarzy:

  1. Wygląda to przepięknie, ale mnie się ostatnio nie udało nawet jednej gwiazdki zrobić z papieru, więc tego wieńca chyba nie dałabym rady ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale rozumiem, że czasem tak jest :) może w następnym roku :) POzdrawiam Kasiu

      Usuń
  2. Wygląda to przepięknie, nie robiłam jeszcze takiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Ja też po raz pierwszy stworzyłam taki wieniec :)

      Usuń
  3. Jak ślicznie to wygląda. Piękna dekoracja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też mnie oczarowała, dlatego postanowiłam zrobić :)

      Usuń
  4. Ja też życze powodzenia w Nowym Roku 2020!Takie papierowe cudeńka prezentuja się wspaniale, a fakt, że wykonaliśmy je samemu, to dodatkowa satysfakcja! w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za życzenia :) Masz rację, ale to już nawet nie jest satysfakcja, ale naprawdę dobra zabawa ;)

      Usuń
  5. Wygląda pięknie! nawet nie spodziewałam się, że może być takie prost w wykonaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, bardzo proste i zobacz jaki efekt ;) Można jeszcze dorzucić złoceń - będzie bardziej Starburst :) ;)

      Usuń
  6. Wieniec wyszedł przepięknie <3 Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio zaczęłam trochę tworzyć ( kartki świąteczne robiłam z córką i nawet nam wyszły :). Wieniec , który prezentujesz to już wyższa szkoła jazdy. Ja mam ten problem, że ciężko mi coś wykonać patrząc na obrazki, muszę mieć albo filmik ( też nie zawsze ogarniam i się mocno denerwuję) albo pokaz na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już podchodzę do tematu tworzenia bardzo intuicyjnie, sama zmieniam jeśli coś mi nie pasuje :) Wieniec nie musi być idealny. :) Zdecydowanie polecam spontaniczne podejście do tematu :) Na pewno jeśli tworzyłabym na sprzedaż - musiałoby być idealnie :) a tak wskazane modyfikacje ;)

      Usuń
  8. Wianuszek bardzo pomysłowy i delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny! Podziwiam za talent i wytrwałośc :) Ja nie mam za bardzo ręki do takich cudów, ale jestem wrażliwa na ich piękno ;) Muszę podsunąc ten pomysł mojej mamie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik