poniedziałek, stycznia 06, 2020 23

domowy keczup

Wraz z Nowym Rokiem kontynuuję swoje zdrowe odżywianie sprzed roku. Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na wspaniały i aromatyczny keczup, który może być też traktowany jako sos. Wiadomo - żadna dieta nie jest smaczna, jeśli potrawy nie są odpowiednio doprawione. Już przekonałam się, że w wielu stosowanych dotychczas dietach brakowalo mi po prostu smacznych dodatków jakie zwykle dorzucałam do potraw. Są to - keczup, majonez. 
Gdy w książce kulinarnej Pysznie i Zdrowo - Kuchnia Polska zobaczyłam przepisy na zdrowy keczup, czy zdrowe majonezy to nadzwyczajnie uradowałam się... że moje nowe odżywianie nie będzie juz takie nudne. Przecież jeśli chcemy jeść zdrowiej, to warto stworzyć swoje własne menu, i przygotowywać te dodatki samemu. Będzie zdrowiej i domowo, ale też będzie taniej... Zacznijmy więc recepturę sałatek i innych smakowitości od wykonania własnego keczupu.

Zdrowiej bo: Domowej roboty keczup zawiera tylko naturalne składniki. Słodycz pomidora podkreślamy przyprawami i miodem - nie dodajemy cukru!

Domowy keczup
Składniki:

2 kg pomidorów
2 papryki
3 cebule
2 łyżki soli
1 łyżka słodkiej papryki
1 łyżeczka imbiru
kilka goździkow (zmiksowanych)
0,5 łyżeczki pieprzu
2 łyżki octu winnego
3 łyżki miodu

Sposób przygotowania:
  • Pomidory natnij i sparz, zdejmij skrórkę
  • Pokrój warzywa w kostkę i gotuj mieszając
  • Przetrzyj przez sito wszystkie warzywa
  • Dodaj tylko przyprawy i zamieszaj
  • Gotuj znów mieszając około 30 min.
  • Dodaj ocet, miód i dokładnie przemieszaj
  • Następnie sos przełóż do czystych i suchych słoików
  • Zakręć szczelnie i odwróć dnem do dołu
  • Keczup wytrzymał u mnie około 2 tygodnie
  • Warto dobrze zapasteryzować keczup 
  • Najlepiej pogotować słoiki w garnku z wodą
  • Skorzystaj z dowolnego przepisu na pasteryzację keczupu



23 komentarze:

  1. Uwielbiam domowe przetwory! Na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ketchup jest bardzo dobry, ten wyjątkowo smakowity - z wyczuwalną papryką, co nam bardzo podchodzi :) Polecam

      Usuń
  2. bardzo lubię takie przepisy, zwłaszcza, że moja córka jest fanką ketchupu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kechup domowej roboty to sama pycha, ale jeszcze majonez poproszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spełnię Twoje życzenie na pewno :) Mam przepisy na dwa rodzaje majonezu, które robiłam niedawno :) Roślinny i jajeczny :)

      Usuń
  4. Super pomysł - sama bardzo żałuję, że nie mam aż tyle czasu, by wszystko robić samodzielnie w domu...;)
    Chociaż ostatnio wymyśliłam, że zacznę piec chleb! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat czasu mi nie brakuje :) teraz... więc muszę go dobrze wykorzystać :) Jak Ty znajdziesz czas to polecam, nie ma nic lepszego tak jak piszesz od domowego keczupu :) Chleb to bardzo dobry pomysł, zdarza mi się robić raz na jakoiś czas :)

      Usuń
  5. To jest przepis, który koniecznie muszę wypróbować :) pytanie tylko, jak długo można go przechowywać?
    Taki domowy keczup to nie tylko zdrowszy zamiennik tego sklepowego ale także kolejny sposób na zminimalizowanie zużycia plastiku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, celowo nie napisałam terminu przydatności, bo w książce podano inne dane niż to wypadło u mnie :) u mnie ten keczup był dobry przez 12 dni w lodówce :) Możliwe, że są sposoby na idealne przechowywanie i naturalne pasteryzowanie tak aby keczup był dobry przez miesiąc i dwa.

      Usuń
  6. Bardzo dobry i prosty przepis.
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, bardzo aromatyczny keczup. Dziękuję i przesyłam też życzenia udanego Nowego Roku :*

      Usuń
  7. My też zawsze robimy swój, najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. W tym keczupie wyraźnie czuję paprykę i to mi najbardziej odpowiada :)

      Usuń
  8. Keczup to podstawa, u nas w domu zawsze musi być go spory zapas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie keczup i majonez to najważniejsze dodatki do potraw :) więc teraz mam większy i lepszy wybór :)

      Usuń
  9. Ooo, chociaż nie jestem fanką ketchupu to jakoś to, że jest to zdrowsza wersje składnia mnie do tego, że muszę wypróbować przepis! Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby polubić ten keczup nie potrzeba być fanką keczupu wcale. Mi też nie smakuje kupny keczup, i posmak jego konserwantów, oraz octu. To jest raczej keczup niczym sos - bedzie smakował Ci na pewno.

      Usuń
  10. Domowe jedzenie na pewno jest najzdrowsze i smaczne, niestety ja jakoś nie mam serca do domowych przetworów, choć miałam kiedyś w planach zrobienie ketchupu z dodatkiem cukinii :) jak na razie na planach się skończyło :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nabieram coraz większej chęci na domowe przetwory i zaczynam to wdrażac w życie :)

      Usuń
  11. O rany, taki domowy ketchup to dopiero musi świetnie smakowac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam takie domowe przetwory, i zaczynam się do nich wręcz przyzwyczajać :)

      Usuń
  12. Zawsze mam w szafce domowy gęsty sos pomidorowy, bo stosuję go do wielu potraw. Jak się poczyta etykiety w sklepach, to od razu chce się zjeść coś domowego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik