niedziela, lutego 24, 2019 11

blanc manger waniliowo czekoladowe z owocami

Deser manger robiłam już w kilku wersjach. A ponieważ wszyscy uwielbiamy jego smak, i lubimy mąkę migdałową to chętnie przygotowuję nowe wersje tego deseru. Przed Walentynkami prócz kilku innych ciekawych wydarzeń (także kulinarnych) przygotowałam ten wspaniały deser, i wszyscy byli zachwyceni. Przełożyłam deser mrożonymi owocami, dzięki czemu nie był mdły w smaku.

Blanc Manger waniliowo-czekoladowe
Składniki:

Masa jasna -300 ml mleka migdałowego
50 gram mąki migdałowej
2 łyżki cukru pudru
15 gram żelatyny (agaru)
50 gram białej czekolady
aromat waniliowy
Masa ciemna - 300 ml mleka migdałowego
50 gram mąki migdałowej
2 łyżki cukru pudru
15 gram żelatyny (agaru)
50 gram gorzkiej czekolady
aromat waniliowy

Sposób przygotowania:

  • Każdą masę przygotowywać oddzielnie, jak budyń:
  • Odlać z mleka pół szklanki 
  • Dosypać do tej połowy szklanki mąkę i wymieszać
  • Dosypać cukier puder i wymieszać
  • Resztę mleka zagotować
  • Dodać aromat  i rozpuścić czekoladę
  • Potem wlać do gotującego mleka resztę mleka
  • Wymieszać i odstawić do przestygnięcia 
  • Dodać rozpuszczoną w mikrofali żelatynę
  • Dokładnie wymieszać i wyłożyć do foremki silikonowej
  • Drugą masę przygotować w ten sam sposób
  • Przekładając dwie masy owocami
  • Jedząc można polać sokiem 



11 komentarzy:

  1. Wow, apetycznie brzmi zwłaszcza, że za parę godzin mamy w PL tłusty czwartek, to tak na osłodę dla tych, co niekoniecznie mogą jeść pączki. serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie post mam już na blogu od weekendu :) wtedy o niczym innym nie myślałam tylko o naszej miłości z mężem :) ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) No, muszę przyznać, że prezentuje się równie dobrze jak smakuje :)

      Usuń
  3. Uwielbiam od czasu do czasu zjeść takie desery, więc jak najdzie mnie na coś takiego ochota to na pewno zrobię to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w domu wszyscy lubią budynie, puddingi i zimne desery, więc jest dla kogo robić ;)

      Usuń
  4. OMG ! Jezeli tak smakuje jak wyglada tooo zapisuje przepis ! Toooo cos dla mnie :) Aaah !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik