niedziela, stycznia 06, 2019 18

wiedeńskie ciasteczka maślane

Oczarowani przepięknym Wiedniem, gdzie na pewno powrócimy, mieliśmy okazję posmakować też Jego smaków. Jak się domyślacie w dużej mierze były to ciasta i ciasteczka. Dzisiaj nie będę Wam pisała o najbardziej popularnym torcie wiedeńskim, ale napiszę przepis na wyjątkowo smaczne ciasteczka wiedeńskie - maślane, tak kruche, że aż rozpuszczają się w buzi. Zjedliśmy we Wiedniu tylko jedno opakowanie prawdziwych ciastek wiedeńskich, a tak bardzo nam zasmakowały, że postanowiłam zrobić podobne w domu. Znalazłam przepis i zmodyfikowałam go trochę wg uznania. Nasze niedzielne ciacha. Zapraszam!


Ciasteczka wiedeńskie w czekoladzie
Składniki:

250 gram miękkiego masła
100 gram cukru pudru
250 gram mąki tortowej
50 gram mąki kukurydzianej
wanilia (zeskrobana z laski)
starta skórka pomarańczowa 
1 tabliczka czekolady mlecznej


Sposób przygotowania:
  • Utrzyj masło z cukrem, wanilią, i skórką pom.
  • Rozgrzej piekarnik na 170 stopni
  • Połącz mąki i przesiej do miski
  • Wymieszaj z masłem, delikatnie ugniatając
  • Nie ugniataj zbyt długo, herbatniki będą delikatne
  • Konieczne jest użycie worka cukierniczego
  • Wykorzystaj końcówkę do kremów 
  • Połóż na pergaminie
  • Wstaw do piekarnika na 12-14 minut 
  • Przygotuj czekoladę topiąc w kąpieli wodnej
  • Polej końcówki ciasteczek czekoladą

18 komentarzy:

  1. Te ciastka wyglądają przepysznie! Może wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że nie spotkałam jeszcze tak pysznych ciastek :) dokładnie ten sam smak, który jedliśmy we Wiedniu :) Tyle, że tam były większe i okrągłe, przełożone kremem. Ja robiłam na szybko i ta wersja wydała mi się najłatwiejsza :)

      Usuń
  2. Ojeżu uwielbiam takie ciasteczka. Ale nigdy nie robiłam sama. Musze koniecznie spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nigdy nie wychodziły idealnie takie ciastka :) Wszystkie maślane, które do tej pory robiłam, zazwyczaj były twarde, a niekiedy tłuste :) Kwestia temperatury i czasu pieczenia :) Te są bardzo dobre :)

      Usuń
  3. Wyglądają pysznie, zupełnie jak te, które można kupić w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) właśnie ten efekt dzięki specjalnej końcówce, którą kiedyś używałam tylko do kremów :)

      Usuń
  4. Właśnie szukałam przepisu na ciasteczka maślane - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają obłędnie. My dziś pieklismy kruche ciasteczka i szarlotkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córka lubi smak maślanych ciastek, a mnie się podoba, że sa umoczone w czekoladzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, niestety mi jedno i drugie ;) I tak już przepadłam :)

      Usuń
  7. Uwielbiam wszystko, co wiedeńskie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychaaa :) Aż naszła mnie ochota na takie ciasteczka :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idę już idę :) Polecam jednak te ciasteczka :)

      Usuń
  9. Bardzo dziękuję za przepis, na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik