niedziela, stycznia 27, 2019 26

deser jaglany z nutą pomarańczy

Lubicie zjeść zdrowo, a przynajmniej zdrowiej i smacznie? Weekend co prawda zaczęliśmy jajecznicą, zrobioną przez mojego męża, ale za to już przystępuję do konsumpcji tego smakowitego deseru, który nie zawiera wiele cukru, a jest słodki, poza tym sycący, mimo iż zrobiony tylko na mleku i kaszy jaglanej. Ja za kaszą nie przepadam, ale powiem Wam, że w deserach smakuje dobrze, a do tego smaku dodaje czekolada (moja uwielbiona) i nuta pomarańczy. Skusicie się?

Składniki:

2/3 szkl. kaszy jaglanej
1 i 1/2 mleka (najlepiej odtłuszczone)
100 gram gorzkiej czekolady
50 gram białej czekolady
Jedna pomarańcza do dekoracji
kilka łyżek syropu z agawy (opcjonalnie miód)
Sposób przygotowania:

  • Zalać kaszę wodą i przecedzić przez sitko
  • Ponownie zalać wodą, tym razem wrzątkiem
  • Po 10 minutach przecedzić
  • Mleko zagotować i potem dodać do niego kaszę
  • Gotować około 20 minut
  • Przygotować mieszankę czekoladową
  • Roztopić w kąpieli wodnej oddzielnie
  • Do gorzkiej dodać syrop (lub miód)
  • Kaszę podzielić na dwie części
  • Mniejszą zmiksować z czekoladą jasną
  • Większą zmiksować z czekoladą ciemną
  • Przełożyć do miseczek lub filiżanek
  • Udekorować dużą ilością owocu pomarańczy


26 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie mam kaszy jaglanej w domu, bo ostatnio wykorzystałam resztę. Inaczej zrobiłabym od razu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. oo robię..zaraz :) pieknie wygląda..juz mam ślinotok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisz jak smakował :) u nas już nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty i szybki deser. Muszę kiedyś zrobić, ciekawe czy dzieciaki będą jadły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślę, że Twoje bliźniaki bardzo dużo lubią :) więc pewnie chętnie by zjadły :)

      Usuń
  5. Mniam, chętnie zrobię taki 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dość rzadko takie zdrowe deserki są, ale jeśli coś nam podejdzie i jest zdrowe, to też robię częściej :) Planuję wersję z banana, a na lato pewnie różne berry będą :)

      Usuń
  6. Jak tylko wyzdrowieje to go zrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mi zawsze przeszkadzała goryczka, ale teraz wiem, że można się jej pozbyć :)

      Usuń
  8. Jesli kiedyś znajdę wolną godzinę to na pewno go wypróbuję :) Bardzo lubimy gorzką czekoladę i smak pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam wreszcie w 100 % trafić w Wasz gust :) Może Wam zasmakuje? :)

      Usuń
  9. Musi smakować obłędnie :) Takie połączenie to ja rozumiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze smakuje :) Masz rację pomarańcza dodaje świetnie smaku :)

      Usuń
  10. Już od dawna zabieram się do zrobienia kremu z kaszą jaglaną. Muszę to wreszcie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już robiłam, ale ten wyszedł jeszcze lepszy :)

      Usuń
  11. Ale pychota! Uwielbiam desery z kaszy jaglanej, ostatnio robiłam z musem owocowym i właśnie gorzką czekoladą ale jako polewą :) Chętnie wypróbuję taką wersję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A ja wypróbuję Twój przepis :)

      Usuń
  12. Brzmi bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie Kasiu :) Nie wiedziałam, że będzie aż tak dobre jak się podjęłam tego wykonania :)

      Usuń
  13. Deserek z kaszy jaglanej to moj przysmak , nazywam bydyniem z roznymi dodatkami ale nie z pomarancza ... do sprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, a ja lubię czekoladę z pomarańczą, więc tak mi podpasowało :) :) :) i wiesz bardzo dobrze smakowało :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik