niedziela, stycznia 28, 2018 18

śniadaniowe smoothie /na płaski brzuch/ - weekendownik


Czy wiecie, że za 17 dni będą Walentynki, a za 51 mamy początek Wiosny? Dla mnie Wiosna to najpiękniejsza pora roku i warto ją pięknie przywitać. Zazwyczaj wiosną mój organizm przeżywa odrodzenie, dzieje się tak z moim ciałem, skórą, która nabiera koloru, a także z moją szafą ;) Jakiś czas temu od znajomej dostałam trzy fajne przepisy smoothies w różnych kolorach, z których dwa wypróbowałam, a jednego jakoś tak nie brałam pod uwagę, ponieważ myślałam, że skoro jest w ciemno różowym kolorze, to zawiera nie lubiane przeze mnie buraki, do których zraziłam się kiedyś przygotowując koktajle warzywno-owocowe. Ogólnie lubię buraczki, najchętniej ćwikłę, lub gotowane w zupie, ale wersja świeżo zmiksowanych w napoju, jest nie dla mnie. Zrozumiecie więc, że czytając: 'zdrowe warzywno-owocowe smoothie na płaski brzuch' od razu skojarzyłam z burakami i rezygnowałam z przygotowania.



A tutaj taka niespodzianka, którą tak naprawdę odkrył mój mąż, który ostatnio nawet częściej ode mnie przygotowuje dla nas zdrowe koktajle. Nieźle się ubawił, ze mnie, że mam zapisany przepis w przepiśniku, a nie wiem jakie ma składniki. W ten oto sposób zrobiliśmy bardzo nietypowe, choć skuteczne i o dziwo bardzo smaczne smoothie śniadaniowe. Smoothie nie jest mało składnikowe, ale można do niego wrzucić kapustę (świeżą), która została z przygotowywania gołąbków. Teraz w sklepach pełno kapusty. To idealny sposób, aby wykorzystywać 'resztki', choć zakładam, że Wam zasmakuje (podobnie jak nam) i będziecie kupować do tego koktajlu nową główkę kapuchy. Ta wersja śniadania idealnie nadaje się na sycący i zdrowy posiłek. Poprawia perystaltykę jelit. Tibor zjada go łyżką, a Wy możecie do woli, słomką lub łyżką. Dodajcie coś od siebie, jakąś dekorację, aby było Wam bardziej przyjemnie i romantycznie. 

Smoothie owocowo-warzywne na płaski brzuch



  • beztłuszczowy jogurt grecki 100 gramów
  • 3/4 szkl świeżych lub mrożonych jagód (lub innych)
  • 1/2 szkl ananasa pokrojonego w kosteczki
  • 1 szklanka białej, posiekanej kapusty
  • 3/4 szkl wody, lub 1 i 1/2 szkl lodu

Sparz kapustę. Zmiksuj wszystkie składniki w blenderze, rozlej do pucharków i udekoruj :)


18 komentarzy:

  1. Wszystko fajnie, ale ta kapusta.....nie wiem czy bym przełknłęa, choć gdyby to mi miało zapewnić płaski brzuch, czyli tę część mojego ciała, której szczerze nienawidzę.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty, nie lubisz kapusty?! HHH, sparz ją porządnie, i zblenduj, a do tego ananas. Jest smaczne :) Nigdy nie miałam płaskiego brzucha, nawet jako dziewczynka :) Mi się płaski brzuch u kobiet nie podoba. ;) To tylko taki chwyt marketingowy w nazwie przepisu. Ale śmiem twierdzić, że te składniki pomagają. sprawdzę to przez najbliższe tygodnie :)

      Usuń
  2. Ciekawe te smoothie i z chęcią skorzystam z twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, dopisuję jeszcze tylko o sparzeniu kapustki, bo w sumie zapomniałam ;) wykorzystaj i daj znać. Jeśli trafisz na niesłodki ananas, to trochę dosłodź miodem, lub słodzikiem ;)

      Usuń
    2. O to bardzo dziękuję na pewno skorzystam z tego przepisu :)

      Usuń
    3. Polecam :) A także zajrzyj wpisując w szukaj na moim blogu hasło: zdrowe koktajle :) tam znajdziesz jeszcze 9 propozycji :) Miłego tygodnia

      Usuń
  3. Oooo! Bardzo ciekawe składniki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodatek kapusty troszkę mnie zszokował hehe, ale połączenie całkiem ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre w smaku, a kapusta zastępuje tu banana (chodzi o gęstość oczywiście :) ale ananas wyrównuje smak :) a jagody wyostrzają :) polecam! :)

      Usuń
  5. Tez mam stracha przed kapustą, ale wiem, że w koktajlami można wiele przemycić jeśli da sie dobre owoce, we właściwych proporcjach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak właśnie przemycamy naszemu synkowi witaminki :) a ten koktajl nie jest taki zły jak o nim 'piszą' ;)

      Usuń
  6. Jak na płaski brzuch to bierzemy w ciemno nawet ;) A tak serio to smootchie to chyba zawsze dobry pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie,zapełnia brzuch, dobrze smakuje, a jakie zdrowe.. :)

      Usuń
  7. Lubię smoothies, najbardziej te ze.szpinakiem😀 u nas to jedyny sposób na przekonanie syna do spożycia warzyw. A twój przepis z chęcią.wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jak się okazuje też tylko tym sposobem mogę dokarmić dziecko :) Od pewnego czasu bardzo przebiera w warzywkach ;) Koktajle ze szpinakiem robię od czasu do czasu.

      Usuń
  8. Ta kapusta mnie troche przeraza...ale skoro na plaski brzuch...czego sie nie robi dla plaskiego brzucha ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam taki czas, jak przez kilka dni wcinałam kapustę kiszoną :) A powiem Ci, ze nawet lubię, i lubię kapustę po prostu. :) Mojej słowackiej teściowej zaserwowałam kapustę pod różnymi postaciami, gdy u nas była. :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik