niedziela, lipca 03, 2016 2

sałatka z kurczakiem i pomarańczą na parze - proste i smaczne

Czy obiady muszą być nudne, i wciąż takie same? Niee. A czy wykonanie obiadu musi się wiązać z godzinnym staniem w kuchni przy garnkach? Niee. Dzisiejszy obiad jest jednym z obiadów wprowadzonej od tygodnia przeze mnie diety. Dieta zawiera obiady wyjątkowo wartościowe i sycące, takie które przygotowując w większych ilościach mogę podać także moim chłopakom. Ja jestem zachwycona, i zachwyceni są także inni domownicy, gdyż nowe smaki bardzo im podpasowały. To danie, które wrzucam dzisiaj zdecydowanie polecam kobietom, i osobom, które lubią jedzenie na słodko. Wyjątkowo ten obiad jadłam sama, podczas, gdy tata przygotował sobie i Alexowi obiadek z kuchni węgierskiej. Z mojej diety jestem zadowolona, choćby dlatego, że w ciągu ostatniego tygodnia schudłam aż 2 kg, a sałatką, którą Wam pokazuję jestem najedzona i nasycona (co chyba jest najważniejsze w diecie). Znajdziecie w niej cytrusy, o których zresztą rozpisałam się już sporo w artykułach z serii owoce cytrusowe, a podstawowym mięskiem jest oczywiście drób, który w bardzo szybki sposób możecie dobrze przygotować w szybkowarze. Dla mnie dania tego typu są przepyszne, a do tego wyjątkowe - ponieważ nie przypominam sobie, abym w ciągu ostatnich dni poświęciła na przyrządzenie więcej niż 20 minut. Dokładnie na tyle nastawiamy parowar, a później już tylko posypujemy słonecznikiem, przyprawami i układamy na talerzu z sałatą. Proste? I smaczne!


Sałatka z kurczaka z pomarańczą




Składniki:

pierś z kurczaka 70 gram
1 pomarańcza
nasiona słonecznika
oliwa z oliwek 10 ml
sos sojowy 1 łyżeczka
estragon suszony
kurkuma mielona
imbir mielony
sałata 5 liści
sól morska
pieprz czarny
rozmaryn świeży 


Sposób przygotowania:

1. Mięso umyć i osuszyć. Pokroić w kostkę 2x2 cm.
2. Sparzyć pomarańczę i zetrzeć połowę skórki. 
3. W miseczce wymieszać przyprawy, skórkę z pomarańczy, sos sojowy i mięso.
4. Parować mięso w parowarze, lub na sicie na garnku, przykrywając pokrywką. 20 min.
5. Mięso dodajemy do liści sałaty lodowej. Kroimy pomarańcze i dodajemy do sałatki. 
6. Odrywamy kilka gałązek rozmarynu i dodajemy do sałatki. 
7. Posypujemy słonecznikiem (może być uprażony na suchej patelni). 
8. Na koniec polewamy oliwą.


2 komentarze:

  1. WOW!!! Z pomarańczą to jeszcze nie jadłam :) Jedynie z ananasem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takiej z ananasem nie jadłam jeszcze.. Chętnie spróbuję!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik