czwartek, maja 05, 2016 2

Inny Świat - odgłosy Ziemi



Wiesz o czym piszę jeśli potrafisz słyszeć... Jeśli jednak nie słyszysz (z różnych przyczyn) otaczającego Cię świata natury - to świat przygotował dla Ciebie wyjątkową niespodziankę. Jest nim pochodzący z Ukrainy Gennady Tkachenko-Papizh. Jego najpopularniejszym osiągnięciem muzycznym w ostatnich latach był w 2014 roku finał w Mam talent - Ukraina, w którym po prostu wywarł na jurorach szokujące wrażenie naśladując odgłosy natury. Ten niejedyny utwór w repertuarze Tkachenko to mieszanka dżwięków i głosów, szumów i śpiewów, roślin, wody, powietrza, zwierząt i wreszcie człowieka. Wszystkie te brzmienia podczas występu Gennady wydobywa z wnętrza. Jest hipnotyzujący, jest niewiarygodny i zawładnął moją duszą. Gdy po raz pierwszy usłyszałam Jego wykonanie zamknęłam oczy i przeniosłam się w odległe krainy. Możecie interpretować muzykę na swój własny sposób, ale przyznacie, że budzi ona mnóstwo emocji - głównie pozytywnych. Natura bywa nieprzewidywalna, dlatego myślę, że tego rodzaju muzyki nie mogę nazwać relaksacyjną. Wyczuwam nadejście dnia, dzień i nadejście nocy. Jest to coś więcej - coś, jak pewnego rodzaju początek i koniec, a może to tylko wyjęty z całości fragment? Jedno jest pewne - tego nie powinniśmy się obawiać, powinniśmy się w tym odnaleźć. Słyszę i widzę - góry, jeziora i ptactwo, a także indiańskie nawoływania i modlitwy. Widzę sporą inspirację życiem plemiennym i wszystkim co w naturze jest wokół nas.


Utwór tak bardzo mnie przekonał, że postanowiłam zagłębić się w twórczości Artysty i chłonąć kolejną dawkę tej ponadczasowej symfonii. Następne utwory coraz bardziej powalają z nóg. Widzę sporo artyzmu, grę teatralną, nawet niekiedy jest komicznie. Już wiem dlaczego to wszystko staje się tak bliskie, już gdzieś to słyszałam. I nagle przez głowę przemykają znajome dżwięki natury. Ale też przypominam sobie Apocalypto, Avatar 2, Enigma, Preisner, Killar. Nie - to coś więcej. To na pewno Tkachenko. O Nim w najbliższym czasie nie zapomnę. Podbił moje zmysły. Swoim śpiewem przekazał mi sporą dawkę energii i podarował ogromne przesłanie. Jest wiele powodów dla, których mnie ta muzyka fascynuje. Fascynuje nas wszystkich w domu, w ostatnich dniach. Imitacją dźwięków niezawowodo - zajmuje się w wolnych chwilach mój mąż i robi to świetnie. Z niecierpliwością oczekujemy już albumu Tkachenko, a także czekamy na zapowiadaną trasę w Londynie.







Kim jest Tkachenko? Tak naprawdę jest wyjątkowy, ma talent, tworzy już od lat 80-tych. Zawsze pozostaje silnie związany z grą aktorską, teatrem i światem artystycznym. Urodził się w 1964 roku w Rosji. Na Ukrainie spędził dzieciństwo, a obecnie pracuje w Moskwie i Berlinie. Piosenkarz, aktor, imitator dźwięków, komik. Zdobył już wiele nagród na festiwalach, a Jego twórczość jest bardzo rozbudowana, chociaż sławę w niektórych częściach Europy zyskał dopiero po występie w Mam Talent. Biografię Gennady Tkachenko-Papizh znajdziecie http://papizh.ru/eng/bio.php


fot.Pinterest.com   muzyka Youtube.com  zapraszam bambusownia

2 komentarze:

  1. Odgłosy natury przemawiają do mnie w naturze:) To, co mnie urzeka w Gennadim, to jego głos:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie przemówiły po raz kolejny - w wykonaniu Gannadiego :) Ponieważ nigdy nie miałam okazji posłuchać tylu - na raz. Oczywiście mowa o 'ogłosach'. Tak głos Gennady'ego jest fascynujący podbnie jak cała aranżacja utworów i Jego twórczość.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik