poniedziałek, października 31, 2022 11

Ptasie Mleczko i Cake Popsy - okazjonalne smakołyki

Witam serdecznie pod koniec października! Liście lecą z drzew, jednak za oknem wciąż świeci słońce. W dzień przyjemnie wyjrzeć na zewnątrz, tymbardziej, że u nas w Irlandii dzieci rozpoczęły już październikowo-listopadową przerwę w edukacji. Bedą Andrzejki, halloween, Dzień Wszystkich Świętych, Dzień Zaduszny, no i przede wszystkim jesienne dni i wieczory. Każdy z nas celebruje te dni w wybrany przez siebie sposób. Dla mnie priorytetem jest zawsze moje dziecko i przez wzgląd na Niego wiele nowości jakie planuję i przygotowuję, także tych w kulinarnych robię z myślą o synu i o Jego przyjaciołach. 

Dzisiaj chciałam Wam pokazać przepisy na dwa ciekawe przysmaki, które ucieszą młodszych i starszych, bez względu na rodzaj spotkania i pory dnia. Jeśli najdzie Was chęć na smakołyk niecodzienny, lub kiedy okazjonalnie spotkacie się z przyjaciółmi, zawsze wtedy warto przygotować ciekawą słodką przekąskę. Przepis na zdrowszą wersję ptasiego mleczka polecam szczególnie osobom, które lubią naturalne smaki, bez cukru. Sprawdzi się przede wszystkim dla miłośników owoców. A tu wiadomo, wszyscy je kochamy! I chętnie zastępujemy nimi wszelkie słodycze z białego cukru. To ptasie mleczko nie jest klasyczne, śmietanowe i tłuste, jest lżejszą wersją przekąski z galaretki i jogurtu. Poza tym w wykonaniu starajmy się używać składników organicznych. To moja propozycja.



Ptasie Mleczko na Jogurcie



Potrzebujesz1 duży jogurt organiczny (u mnie Yeo Valley Organic 0% Fat Vanilla).


1 galaretkę bezcukrową (u mnie o smaku owoców leśnych). 


200 gram owoców leśnych (u mnie były jeżyny, truskawki, borówki).


Opcjonalnie do ptasiego mleczka 1 łyżka śmietany organicznej 18 %.


Czekolada organiczna najlepiej z min. 70% kakao (u mnie Green and Black's).





PrzyrządzenieGalaretkę zalej gorącą wodą. 200 ml. Przestudź ją aż do lekkiego zgęstnienia.


Jogurt wymieszaj z owocami. Użyj połowę owoców. Jeśli nie lubisz dużych kawałków, najpierw zmiksuj owoce. 


Możesz dodać łyżkę śmietany, do jogurtu jeśli lubisz. 


Wymieszaj dokładnie galaretkę z jogurtem i przełóż do pojemnika wyłożonego folią spożywczą. Wstaw do lodówki na kilka godzin.


Po wyjęciu z lodówki i po przełożeniu z folii rozkrój ptasie mleczko w kostki.


Przygotuj polewę czekoladową, w kapieli wodnej rozpuść czekoladę. Aby polewa nie była zbyt twarda możesz w trakcie rozpuszczania wmieszać łyżeczkę śmietany. 


Polej kostki ptasiego mleczka. Udekoruj świeżymi owocami.



Dla odmiany proponuję Wam urocze Cake Popsy. Przepis na nie znalazł mój syn na kanale kulinarnych Youtuberów. Lizaki są smaczne, i ucieszą nie tylko dzieciaczki. Poza tym samo ich robienie sprawi Wam dużą przyjemność (jedzenie też!), a dekorowanie to już super rodzinna zabawa. Polecam ozdobić je okazjonalnie i na bogato! Jesteście ciekawi jak je przygotować? Zagladajcie, filmik poniżej:



Teraz kiedy szczególnie jest okazja na spotkania w gronie przyjaciół, kuzynów można zaangażować najmłodszych w samodzielne kucharzenie. Kręcenie tych ciasteczkowych lizaków to dobry sposób na zajęcie naszych pociech! Lizaki są lekkie, i kolorowe a przy tym nie są bardzo słodkie. Mają smak biszkoptów umoczonych w czekoladzie. Smacznego.





11 komentarzy:

  1. Na obie propozycje kulinarnych smakołyków skuszę się z prawdziwą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ptasie mleczko uwielbiam, a takiego nigdy nie jadłam. Ciekawe czy przypadłoby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi powiedzieć czy smak by Ci podszedł. Widzisz, ja mam już zmieniony smak w ustach. Od zmiany żywienia. Nie smakują mi kupne słodycze, po prostu aż mnie wzdryga, na to co jadłam wcześniej. Dlatego też nie wiem, czy dla innych osób to mleczko może być idealne. Moim chlopakom smakowało. A to dobrze, bo jest bardzo naturalne. Na pewno jest dobre, bo owocowe.

      Co do cake popsów, są niezłe i bardzo smaczne, sprobowałam. Polecam

      Usuń
  3. Jesień tego roku nie jest wyczerpująca. Pochmurna pogoda przyczyniła się do częstszego gotowania, przez co zacząłem się zdrowiej odżywiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co teraz powiesz o pogodzie? U nas w UK wciaż jesień, a w Polsce ponoć już zima przybyła.. A widzisz, ja prawie w ogóle ostatnio nie gotuję. Mój mąż rządzi w kuchni. Ja tylko przyrządzam sobie zdrowe przekąski i takie właśnie desery. Polecam zywność organiczną, i dużo czasu, aby ją wyszukać i sprawdzić jej skład. Bo na to warto ten czas przeznaczyć dla swojego zdrowia. Ja rownież zaczęłam przygodę ze zdrową żywnością (nie mylić z dietą). Jestem zadowolona z tego jak nauczyłam się tej pielegnacji o własny organizm a także cieszy mnie to, że teraz mogę skupić się
      w tej dziedzinie tylko na sobie!

      Usuń
  4. Na pewno jest się czym zachwycić w wolnym czasie. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. O ludzie, ale pyszności. Aż się zrobiłam głodna i nabrałam ochoty na coś słodkiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najmłodsi na pewno są zadowoleni kiedy pichcą takie smakołyki, ja osobiście bym się do nich przyłączyła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ dzisiaj u Ciebie apetycznie! Chętnie bym spróbował takiego ptasiego mleczka, bardzo lubię ten przysmak. Cake popsy jadłam tylko kiedyś na jakimś weselu, nie urwały żadnej części ciała 😁 pozdrawiam, Asia z Pisane z uśmiechem

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mam ochotę zjeść od samego patrzenia robię się głodna.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik