niedziela, lipca 28, 2019 12

kawa mrożona i herbata mrożona (o smaku jagodowym)

Hej hej znajomi. Dzisiaj miał być inny przepis, ale jakoś tak mi kolorystycznie nie pasował do wczorajszego wpisu i opublikuję go za tydzień. A teraz dla Was kolejna propozycja idealnie pasującą na lato. Przepisy są znów na zimno, i znowu dwa. Wiem, że lubicie, więc zapraszam Was na kawę mrożoną o smaku jagodowym, a dla tych, którzy podobnie jak ja nie piją kawy, mam smaczną, aromatyczną herbatę mrożoną o smaku jagodowym. Pewnie ten pierwszy przepis wydaje Wam się trochę nietypowy, niespotykany. Okazuje się, że jagody idealnie wręcz pasują do kawy. Co więcej taka kawa jest wyjątkowo aromatyczna. Piliśmy z mężem taką w ubiegłe wakacje w  kawiarni w Polsce, tyle, że wtedy do kawy dodana był ogromna porcja bitej śmietany. Pychotka! Tak więc z myślą o naszej rodzince przygotowałam napoje mrożone. Dla męża kawę z nutką jagodową, a dla mnie (dla Alexandra też mniejszą porcję) herbatę mrożoną. Innowacją jest mleko skondensowane jako dodatek do obu napojów. Może nie jest to najzdrowsza wersja (możecie zastąpić mlekiem zwykłym). ;)

Kawa/herbata mrożona o smaku jagodowym
Składniki:

1 szklanka mocnej kawy (rozrzedzone espresso)
1 szklanka mocnej herbaty jagodowej
kostki lodu z jagodami (borówkami) wewnątrz
syrop Monin o smaku jagodowym
mleko skondensowane z puszki
Sposób przygotowania:
  • Zamroź kostki lodu, w każdej umieść po jednej jagodzie
  • Przygotuj pojedyncze espresso, rozcieńcz je w letniej wodzie
  • Lub przygotuj swoją ulubioną kawę i przecedź przez sitko
  • Zaparz herbatę jagodową w szklance wody
  • Ostudź, lub wstaw szklanki do lodówki
  • Po zamrożeniu kostek wsyp je do wysokich naczyń
  • Jedną szklankę zalej kawą a drugą szklankę herbatą
  • Jeśli robisz w specjalnych shakerach, możesz wstrząsnąć
  • Wlej do każdego z napojów po trochu mleka skondensowanego
  • Na koniec wpuść odrobinę syropu monin (dla koloru)
  • Podawaj od razu, na zimno, ze słomką
  • Możesz udekorować bitą śmietaną


12 komentarzy:

  1. Uwielbiam pić kawę mrożoną, w szczególności jak upały na zewnątrz. Jagodowej wersji co prawda nie piłam, ale wszystko przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagodowy smak jest idealnie skomponowany w tej kawie :) Same jagody (borówki angielskie) dają już taki ciekawy posmak. Ale można dolać odrobinę moninu. :) Powiem Ci, że posmakowałam odrobinę przygotowując, i nie różniła się ta kawa od kupionej w profesjonalnej kawiarni. ;) A na koniec zjadłam borówki i były nasiąknięte kawą. Aktualnie nie piję kawy, ale herbate wypiłam z ogromnym apetytem! Polecam również herbatę

      Usuń
  2. Lubię tradycyjny smak kawy z mlekiem i taką zazwyczaj robię latem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ulubiona cappuccino :) Ale ostatnio nie piję :) Mój mąż był zachwycony!

      Usuń
  3. Kawę mrożoną zwłaszcza, lubię chyba w każdej postaci, nawet jesli wielu rodzai jeszcze nie piłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie tęsknię za smakiem kawy, ale za to aromat kawy uwielbiam chłonąć od rana :) Aktualnie przyrządzam codziennie mężowi kawę z chemexu :) Uwielbiam się w to 'bawić', mam na to czas i jak sie nawącham... ;)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawi mnie smak takiej kawy w połączeniu z herbatą, spróbuję zrobić, bo na pewno warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak, to nie piłam, no może łyczka ;) Mąż pił kawę, a my z synkiem herbatę.

      Usuń
  5. Nigdy wcześniej o takich nie słyszałam, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowości są do wypróbowania, wiec polecam Kasiu :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawa jestem smaku tego napoju :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik