sobota, kwietnia 20, 2019 10

wieniec wiosenny - kwiaty z bibuły, które zrobisz z dzieckiem

Kwiaty wiosną to wszechobecne zjawisko w UK, a także w naszym domu. Mamy roślin naprawdę sporo, biorąc pod uwagę, że jeszcze rok temu wyruszając kilka razy w roku w podróże, raczej stawialiśmy na proste wnętrza naszego domu bez dodatków roślin. Oczywiście w części jadalnianej, w wazonie cięte kwiaty zawsze muszą być. Niemniej jakoś tak jeszcze mocniej przestrzenie zagospodarowaliśmy wnętrze domu, które teraz bardziej nam się podoba i postanowiliśmy je ożywić właśnie kwiatami, i roślinami (wytrzymałymi na przesuszoną glebę). Teraz w każdym pomieszczeniu nie brak zielonych i kolorowych kwiatów. Jednak jak co roku okres wiosny i Świąt Wielkanocnych to dokładnie ten czas, gdy ozdabiamy najwiecej, kiedy ja dorzucam świeżości, nowości. 
Do tej pory, gdy synek był mniejszy, i gdy zajęty był nauką po szkole a także wycinaniem w szkole, jakoś niespecjalnie zajmowałam Go manualnymi pracami dodatkowymi. Czas spędzał aktywnie poza domem (od momentu kiedy nauczył się jeździć na rowerze bez pomocnych kółek), lub czytał książki. Od kilku dni moje dziecko nie otrzymuje zadań domowych i ma dużo więcej czasu wolnego. Więc już w weekend mogłam zaangażować go do ciekawego zajęcia, które bardzo Mu się spodobało. Przyznam się Wam, że już parę miesięcy temu kupiłam w Polsce biały wianek do udekorowania, z myślą o dokupieniu sztucznych kwiatów. Chodząc po mieście nie natrafiłam na ciekawe dodatki w interesujących mnie kolorach (róż, czerwień i zieleń). Chciałam, aby były to nietypowe kwiaty, nie róże, czy goździki. Przed Świętami nie myślałam już raczej o rozglądaniu się za takimi ozdobami, więc postanowiłam dekoracje sama przygotować, a dokładnie z pomocą synka, który pomagał mi wycinać płatki i sam skleił jeden z nich.
Uwierzcie mi, to naprawdę świetna zabawa, dzięki kórej świat nabiera kolorów, a obecność wiosny jest wręcz namacalna. Nie chciałam, aby kwiaty wyszły idealne, nie kupiłam specjalnego grubego marszczonego papieru (krepy) do stworzenia tych dekoracji, a wykorzystałam pozostałą w domu bibułę. Myślę zresztą o dokupieniu innych papierów, ale w naszym domu nigdy nic się nie marnuje. To nasz sposób na życie, a taże i w tym przypadku na dodanie nowej wersji kwiatów do wnętrza naszego salonu. Pomysł na zrobienie kwiatów tlił się w mojej głowie już od dawna. Szalenie podobają mi się ogromne kwiaty, tzw. giant flowers z krepy i bibuły, które teraz robi się na różne okazje, np. jako ścianki ślubne, lub dekoracje na potrzeby szkolne, jak u Arbuziaków. Teraz takie kwiaty z papieru są bardzo na czasie. Ja potrzebowałam zestawu do salonu, a że podoba mi się mnóstwo gatunków kwiatów, to zrobiliśmy pięć rodzajów. Dzisiaj pokazuję Wam potrzebne materiały do wykonania takich papierowych kwiatów. Możecie je dociąć w nieco odmienny sposób, a także zmodyfikować posługując się innym, elastycznym materiałem (krepa). To od Was zależy jaką formę przybierze poszczególny kwiat.

Wieniec Wiosenny
Potrzebujecie:
  • U mnie wieniec z gałązek barwiony na biało (kupiony za grosze w PL), ale może być       metalowy, złoty (ostatnio bardzo modne), lub upleciony samodzielnie z roślin                                               
  • U mnie papier typu bibuła zielony, czerwony, pomarańczowy, różowy (2 odcienie), żółty, brązowy
  •    U mnie suche gałązki 3 szt. Możecie zastąpić drucikiem, co daje jeszcze lepszy efekt np. w przypadku maku (jeśli jest w wazonie, wygląda bardziej naturalnie)
  • U mnie gałązki eukaliptusa z Ikea, które służą mi za każdym razem jako dodatek do bukietów
  • U mnie klej do papieru i nożyczki, Wy możecie posłużyć się innym klejem
Przygotowanie:
  • łodyga: Przygotuj gałązki, wytnij z zielonego papieru 3 podłużne paseczki. Nasmaruj paseczek na końcówkach i po środku. Owijaj paseczkiem jak spiralą gałązkę. Na koniec doklej klejem odstającą bibułę do gałązki
  • środek kwiatka (słupek): Skorzystaj z pozostałych ścinków, ukulaj kulki w zależności od kwiatu mak islandzki - okrągłą 1 szt + 1 kawałek zielonej bibuły, czerwony kwiat - owalne 3 szt + 3 kawałki brązowej bibuły. Do chryzantemy nie potrzebujemy kulkować papieru
  • środek kwiatka (pręciki): Do maku - pasek żółty poprzecinany na pręciki wysmaruj klejem dokładnie jak w przypadku paska na łodygę. Do czerwonego kwiatka dłuższy pasek pomarańczowej bibuły poprzecinaj na pręciki i wysmaruj klejem. Do chryzantemy dłuższy biały i krótszy żółty, poprzecinaj na pręciki i wysmaruj klejem.
  • płatki: Do maku 2 mniejsze pomarańczowe płatki + 2 większe różowe płatki. Do czerwonego kwiatka 5 sztuk średniej wielkości różowych płatków owalnych + 10 sztuk większych płatków (mogą być ścinane falą). Do chryzantemy dwa odcienie różu -5 szt i różne kształty płatków owalnych (minimum 20 płatków)
Wykonanie:
  • mak islandzki: Zwyczajnie posiada 4 płatki (u mnie zrobiłam taki efekt 3 D, dałam dukolorowe), duży zielony słupek na kórym jest żółta gwiazdka (możecie dorobić, lub narysować), ma żółte pręciki, posiada raczej gołą łodygę. Na łodydze nadziewacie przygotowany słupek owinięty zieloną bibułką. Dookoła słupka obklejacie żółty pasek z pręcikami. Na koniec obklejacie po płatku, uprzednio każdy zwijając w rulonik, marszcząc i odwijając. Podklejacie tak, że wewnątrz są 2 pomarańczowe, a na zewnątrz różowe 2 największe płatki. 
  • czerwony kwiat: Ma mnóstwo płatków (jak róża). Wewnątrz rózowe, dookoła czerwone. Posiada trzy słupki owalne w kolorze ciemnym (zieleń, oliwka, lub brąz do wyboru). Dookoła ma sporo długich pomarańczowych pręcików. Na łodydze mocujecie trzy przyklejone do siebie słupki owinięte uprzednio brązowymi bibułkami. Dookoła słupków obklejacie pasek z pomarańczowymi pręcikami. Następnie przyklejacie 5 różowych płatków, i kolejno czerwone, tworząc rozetkę.
  • chryzantema (która miała być peonią sarah): To kwiatek w wykonaniu mojego dziecka. Aby  udało się stworzyć taką peonię, idealny byłby papier typu krepa, tak aby zwinąć płatki mocno. Ma bardzo dużo płatków, Oryginalnie wewnątrz ma kremowe  króciutkie płatki, a na zewnątrz płatki rózowe. Na łodygę naklejacie pręciki żółte, i następnie białe. Potem naklejacie płatki jasno rózowe, i na końcu różowe.
  • Montujecie kwiaty na wieńcu, przedziewając łodygi. Na wykończeniach dorzucacie gałązki eukaliptusa. Wieniec możecie położyć, lub zawiesić. Gotowe!

Zobaczcie, razem z dzieckiem możecie stworzyć inne kwiaty, u nas jest to bukiet na naszym stole. Mocne kolory, jak również pastele wyglądają bardzo atrakcyjnie. To świetna zabawa i barwna dekoracja domu na Wiosnę :). 
Życzę Wam, aby Święta Wielkanocne przyniosły Wam Radość z Tradycji, Pokój oraz Wzajemną Życzliwość, Umocnienie w Wierze, Bliskość Rodzinną i Obfite Łaski od Chrystusa Zmartwychwstałego! Wesołych Świąt, Happy Easter!


10 komentarzy:

  1. Mój junior uwielbia prace manualne, więc chyba spróbujemy. Kwiaty wyglądają naprawdę efektownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, rzeczywiście to idealna forma zabawy z dzieckiem :) Kwiaty stały się dekoracją podziwianą przez naszych gości ;)

      Usuń
  2. Piękny jest ten wianuszek, lubię kwiaty zawsze dodaja uroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, ja również uwielbiam takie dekoracje i kwiaty pod każdą postacią :)

      Usuń
  3. Różowe piwonie wyglądają ja prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne prace, radość tworzenia, uwalniania kolorów i kształtów z bibuły. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne, na początku myślałam że są żywe !

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety, mnie by się chyba nie udało takich pięknych zrobić! Super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik