niedziela, września 02, 2018 12

dwa rodzaje gofrów na zakończenie lata

Dla nas tak naprawdę lato jeszcze się nie skończyło, a wakacje wciąż trwają, bo tutaj gdzie jesteśmy życie toczy się jakoś tak wolniej. Z południa Polski przejechaliśmy przez Centralną, i już teraz jesteśmy na północy, co jak się okazało było idealnym rozwiązaniem dla nas. Bo jeszcze wczoraj grzaliśmy się  na piasku, w ciepłych dla nas temperaturach (24 stopnie), a potem poszliśmy na najpiękniejszą plażę jaką kiedykolwiek widziałam w Polsce, tylko po to aby puszczać latawiec Alka. Jeśli lato to oczywiście letnie owoce i ... gofry! Kochani, mam dla Was gościnny przepis od kogoś zaprzyjaźnionego, kto raczył nas w ogrodzie rarytasami w postaci tego pysznego deseru. Porwałam z przepiśnika tej osoby dwa przepisy na różne gofry. My jedliśmy klasyczne na słodko, ale udało mi się spisać jeszcze inny bardzo oryginalny przepis na nietypową wersję z cukinią.. (tutaj nie widać). Ponoć wychodzą wyjątkowo smaczne. Nie ma to jak zjeść w Polsce gofry, polane domowymi przetworami uzyskanymi z ogrodu, na świeżym powietrzu, z bliskimi..

Gofry klasyczne


Składniki:

500 gram mąki pszennej 
30 gram cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
350 ml mleka
80 gram masła
4 jajka


Sposób przygotowania:

  • Rozpuścić masło w rondelku
  • W dużej misce wymieszać mąkę, cukier, proszek, sól
  • Do tej miski pomału dolewać mleko ubijając mikserem
  • Następnie dodać rozpuszczone masło i ubijać
  • Zwiększyć obroty, aby dobrze napowietrzyć
  • Piec gofry na gofrownicy przez około 4 minuty

Gofry z cukinią

Składniki:

250 gram mąki
1 cukinia
250 gram masła
4 jajka
1/2 łyżeczki soli


Sposób przygotowania:

  • Rozpuścić masło w rondelku
  • Zetrzeć cukinię na drobnej tarce
  • Dobrze odcisnąć z soku startą cukinię
  • Białka oddzielić od żółtek i ubić na pianę
  • W drugiej miseczce wymieszać żółtka z mąką
  • Dodać rozpuszczone masło
  • Na koniec dodac cukinię i wymieszać delikatnie
  • piec około 4 minuty w gofrownicy



12 komentarzy:

  1. Kocham gofry, zresztą, chyba wszyscy u mnie w domu:D Zawsze gdy przyjeżdżam do domu na weekend mój Dziadek wola że zjadłby gofra..:D No to nie mam innego wyjścia jak tylko je zrobić:D Te z cukinią to nowość dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie maja z Tobą, jesteś w domu wybawicielką ;) Wiem co to znaczy apetyt na gofry :) czasem się zdarza i mi :) Dla mnie gofry z cukinią to też niespodzianka, ale pewnie kiedyś w wolnej chwili je zrobię :)

      Usuń
  2. Wyglądają bajecznie i narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam gofry w wersji podstawowej bez jakichkolwiek innych dodatków. Najlepiej smakują mi z cukrem pudrem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mnie chwyta chęć na takie zwykłe z cukrem pudrem :) ale te w gościnie, wyjątkowo pyszne - więc nie odmawiam :)

      Usuń
  4. Klasyczne też robię na masełku, a z cukinią....nie wpadlabym na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja bym nie wpadła, ale przepis od koleżanki mam :) jestem ich smaku bardzo ciekawa.. :)

      Usuń
  5. Gofry z cukinią... Muszę to zjeść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi mówić nie musisz.Jestem też w kolejce do ich zrobienia :) Póki co umiem przygotować tylko wersję podstawową ;)

      Usuń
  6. Dawno nie miałam tak dużej ochoty na gofry jak po przeczytaniu tego tekstu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy widzę na ulicy ludzi z gofrem w ręku, od razu pędzę do budki ;) właśnie takie coś zdarza mi się raz w roku w Polsce. Ale tym razem w gościnie :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik