niedziela, kwietnia 29, 2018 6

Sernik z rabarbarem - Weekendownik

Kolejny weekend to kolejna wyprawa z rodzinką poza miasto. Tym razem zabieramy ze sobą prowiant w postaci pysznego serniczka z rabarbarem. Wykonanie moje nieco odbiega od propozycji oryginalnej, ze względu na mniejszą ilość twarogu (zamiast 1 kg, tylko 400 gram które aktualnie miałam w domu). Jest to ciasto bez glutenu, na zdrowej mące i bez cukru. Zastępujemy to odpowiednikami. Za to rabarbar jest tym warzywem, które niedawno pojawiło się w naszych sklepach i udało mi się dostać czerwoniutkie pędy. Uwielbiamy serniczki, nawet w wersji 'ciasto z serem', uwielbiamy też rabarbar - za jego wyrazisty smak.. Proponuję wersję oryginalną z 1 kg sera białego (twaróg trzykrotnie mielony). Przepis pochodzi z książki Jeść Zdrowiej Kuchnia Lidla.pl. Smacznej niedzieli dla Was!


Sernik z rabarbarem


Składniki:

Spód - 150 gram mąki migdałowej
150 gram mąki ryżowej
150 gram mąki kukurydzianej
5 łyżek ksylitolu
160 gram masła
70 ml mleka

Masa serowa - 6 jajek
1 szkl cukru
170 gram masła
50 gram mąki ziemniaczanej
1 laska wanilii
1 kg twarogu

Rabarbar - 500 gram rabarbaru
3 łyżki cukru pudru




Sposób wykonania:

  • Mielimy wszystkie składniki spodu w malakserze
  • Zagniatamy ciasto w jednolitą masę
  • Formę smarujemy masłem i oblepiamy ją ciastem
  • Jajka miksujemy z cukrem
  • Dodajemy kolejno masło, mąkę, ziarenka l. wanilii, twaróg
  • Po uzyskaniu masy przelewamy do formy
  • Rabarbar oczyszczamy i kroimy na kawałki (szer.formy)
  • Mieszamy z cukrem pudrem i układamy na masie
  • Sernik wstawiamy do piekarnika -160/170 stopni
  • Na najniższej półce ustawiamy blachę z wodą
  • Pieczemy 90 minut, potem uchylamy drzwiczki piekarnika



6 komentarzy:

  1. Sernika z rabarbarem jeszcze nie jadłam :) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to smakowało :) następnym razem zrobię z większej ilości twarogu :) Smak z dzieciństwa, gdy zajadałam się drożdżówkami z rabarbarem.. :)

      Usuń
  2. Sernika z rabarbarem jeszcze nie jadłam :) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jeszcze nie jadłam takiego sernika, a rabarbar uwielbiam, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś czuję, że tak lubisz rabarbar jak ja :) Polecam!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik