sobota, kwietnia 14, 2018 8

Jeść Zdrowiej - Kuchnia Lidla.pl

A dziś będzie.. No jak będzie i o czym? Będzie wiosennie i prosto, kolorowo, a zarazem jednostajnie. To w zdjęciach. W przepisach, w książce - bo to o niej dziś,  mnóstwo odmienności. Nawiązanie do tradycji, ale już w mniej oczywistym stylu. Przepisy wprost z domowego przepiśnika, ze znanymi nazwami i dodatkami, ale w nowatorskich i modnych ostatnio wersjach. Czasem rzeczywiście zdarzyło się, że ugięłam się do zaleceń zdrowego stylu życia (żywieniowego), ale raczej ze mnie klasyczna kucharka (gospodyni domowa), przyzwyczajona do pospolitych smaków i sposobów przygotowań. A tu patrzcie, nie mam wyjścia, a może mam?
Moja przyjaciółka zarzuciła mnie książkami i narzuciła mi nowy rodzaj żywienia, jakoby kupując i zdobywając dla mnie książki, które mi podarowała wskazała mi drogę ku poprawie jakości życia. Czy z niej skorzystam, wybór należy do mnie. Mogłabym powiedzieć, że wyboru wielkiego akurat ja nie mam, nowotworowe choroby genetyczne w mojej bliskiej rodzinie powinny być mobilizacją do zmiany nawyków żywieniowych, a tutaj tyle podpowiedzi z dwóch książek, o tym jak można w inny sposób przygotować znane mi do tej pory potrawy. A dokładnie, dzisiaj jedna książka, Kuchni Lidla, Jeść zdrowiej, z taką prostą okładką, ale za to barwnym wnętrzem i treścią, ciekawymi zdjęciami i jeszcze bardziej interesującymi przepisami.
Nie ukrywajmy, kilka nurtów żywieniowych znamy już od od lat, lecz moda na te style coraz mocniej inspiruje ludzi w różnym wieku. Odkrywamy drogę do lepszego samopoczucia, poprawy skóry, cery, wyglądu włosów, a nawet ustąpienia niektórych dolegliwości chorobowych. Lidl po raz kolejny chce wyjść na przeciw oczekiwaniom konsumenta, i zebrał to w jedną całość opracowując dzięki znanej dietetyczce Hannie Stolińskiej - Fiedorowicz, współautorce książki, różnorodne przepisy, które łatwo przyrządzicie w domowych warunkach. Przede wszystkim chodzi o to, że Lidl od pewnego czasu do swojego asortymentu zaczął wprowadzać zdrowe produkty i linie zdrowej żywności, a teraz planuje kontynuować ten nurt.
Strategia obejmuje produkty bio, m.in. kawa, łosoś i inne, które zawsze pochodzą z certyfikowanych hodowli. Napoje roślinne Pilos (nabiał bez GMO, krowy karmione paszą wolną od GMO), czy linia wędlin z czystą etykietką Pikok Pure, makarony bezglutenowe, czy gama bakalii i nasion firmy Alesto. Jest tego nieco więcej, i o tym dużo informacji dowiadujemy się z książki. Będzie jeszcze więcej. Otóż Firma Lidl, planuje do 2025 roku ustanowić szereg zmian w swojej działalności handlowej. Zmierza ku zmniejszeniu zawartości soli i tłuszczu o 20 % w swoich produktach. Ponad to firma chce całkowicie zrezygnować ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego. W dalszej kolejności będzie także prowadziła surowe kontrole na sprzedawanych owocach i warzywach pod względem pozostałości pestycydów.


Ogromne zainteresowanie społeczności tematem zdrowego odżywiania to powód dlaczego Lidl zdecydował się na podążanie za panującymi trendami. Książka Lidl w pewien sposób je systematyzuje. Wiele pojęć z zakresu zdrowej żywności zostaje objaśnionych, tak aby przeciętny konsument wiedział w jaki sposób może je wdrożyć do swojej diety codziennej. Pięć najpopularniejszych stylów żywieniowych, które można zastosować we własnej kuchni, to zdaniem dietetyka droga do polepszenia jakości w naszej kuchni. Weganizm, wegetarianizm, jedzenie bez laktozy, jedzenie bez glutenu i styl odżywiania fit. Zapraszam na nowy cykl kulinarny - Jeść Zdrowiej - Kuchnia Lidla.pl.


8 komentarzy:

  1. Mam już dwie książki kucharskie z Lidla znalazłem w nich naprawdę wiele prostych i smacznych przepisów. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Wojtku, w każdej znajduję coś ciekawego :) Ale te dwie ostatnie są po prostu świetne. :) zapraszam do zakładki Cykle, lub książki kulinarne. Może znajdziesz coś dla siebie, co polecam :)

      Usuń
  2. Zgaduje, że mogłaby przypaść nam do gustu. Chętnie zajrzalabym do środka, by to stwierdzić na pewno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa książka, dla każdego stylu żywieniowego jest sporo wiedzy i dużo przepisów. Można czerpać ze wszystkich propozycji, i nie jest to nudne, nie jest oklepane. :)

      Usuń
  3. Mnie by się przydało chyba ograniczyć gluten :) Tej ksiażki akurat nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ta książka zawiera takie przepisy, że chętnie wypróbowałabyś je nawet gdybyś nie musiała nic ograniczać ;)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik