poniedziałek, sierpnia 29, 2016 2

Tarta Malinowa - proste i smaczne



Nasz wyjazd na urlop przyczynił się do przygotowania całkiem nowego, nigdy wcześniej  nie robionego przeze mnie ciasta jakim jest tarta malinowa. Właściwie zaraz po rozpoczęciu urlopu, w jednej z cukierni kupiłam tartę malinową, która okazała się być wyjątkowo smaczna. Dlatego właśnie biorąc pod uwagę moje osobiste potrzeby zdecydowałam się odrobinę zmodyfikować przepis na swoją korzyść i wykonałam tartę bez cukru (niskokaloryczną). W zasadzie to maliny, o tej porze roku są tym, co słodzi i nadaje tarcie wyrazistego smaku. Wystarczy jeszcze kilka innych składników i już możecie ugościć przyjaciół nawet w upalny dzień. Nie ukrywam też, że są to moje ulubione leśne owoce, które dodaję zwykle do herbaty, ciast, czy do naleśników. Ponieważ założyłam sobie, że nie będę zbyt często zajadała się słodyczami, uznałam, że zdecydowanie należałoby zmniejszyć kaloryczność deserów i udało się to zrobić też w przypadku tego ciasta. Z pewnością nie polecam, jeśli chodzi o tego typu desery, słodzenia cukrem a zdecydowanie użycia słodzika, i innych wartościowych produktów do przygotowania - jajek od kur z wolnego wybiegu, a także mąki z orzechów bądź migdałów. 


Tarta Malinowa





Składniki:

1/2 szkl mąki orkiszowej
1/2 szkl mąki migdałowej
3 żółtka od kur z wolnego wybiegu
2 szkl mleka
1/2 kostki masła
koszyk malin i cytryna
1 łyżeczka żelatyny



Sposób wykonania:


Masa budyniowa - 1. Odlej z 2 szklanek mleka, 1/2 szkl. mleka a  1 i 1/2 szkl gotuj z łyżką masła. Dodaj ksylitolu. 
2.  W odlanej części mleka (1/2) wymieszaj 1 żółtko i 2 łyżki mączki orkiszowej, 1 łyżkę mąki migdałowej. 
3. Dalej postępujemy jak z budyniem kupnym w proszku. Po wymieszaniu tej mieszanki dolej ją do gotującego się 1 i 1/2 szkl mleka. Energicznie mieszaj, aż zgęstnieje na budyń. Niech wystygnie. 

Ciasto: - 1. Pozostałą mąkę ugnieć z 2 szt żółtek i na koniec dodaj posiekane 1/2 kostki zimnego masła. 
2. Szybko zagnieć i włóż do lodówki na pół godziny. Po wyjęciu zagnieć i rozwałkuj. 
3. Możesz pokroić ciasto na paski i powykładać nimi dno formy i ugnieść palcami aż p[o krawędzie formy na tartę.
4. Nakryj ciasto dokładnie papierem. Ponarzucaj kamyków lub czegoś ciężkiego na wierzch papieru. 
5. Piecz w temp. 200 stopni w nagrzanym piekarniku około 15 minut. Po wyjęciu ostudź.
6. Nałóż masę budyniową na tartę. Nałóż umyte maliny i polej sosem.


Maliny i sos - Zmiksuj kilka malin z sokiem z cytryny. Podgrzej i wymieszaj z łyżeczką żelatyny. Wyłóż resztę malin i polej maliny sosem. 



2 komentarze:

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik