sobota, maja 27, 2017 4

Tort makowy z musem Kuchnia Lidla


Tak mogłoby być każdego dnia, w naszej szaro-zielonej Irlandii Północnej, gdzie czekamy na gorące dni, na prawdziwe lato, na mocny promień słońca. W zamian za wyczekiwanie, dostajemy... ahhh. Nie mówmy już o tym co było, a o dniu dzisiejszym, o fajnych, rodzinnych chwilach, spędzonych na świeżym powietrzu, na plaży i w ogrodzie, na błogim wypoczynku. I z tego wszystkiego prawie bym zapomniała napisać Wam, że to właśnie był Dzień Matki, najpiękniejszy dzień w roku. Bo Mamę się ma jedną. Oczywiście o uczczeniu tego dnia nie zapomniałam, bo sama jestem mamą od prawie 4 lat nie licząc tych najpiękniejszych w moim życiu 9 miesięcy, kiedy nosiłam mojego Alexandra pod sercem. Szczerze - to były najlepsze miesiące w moim życiu, ciąża to coś wspaniałego, dobre samopoczucie, najpiękniejszy czas, dobry poród, razem z mężem. Dzisiaj wykorzystuję każdy moment, aby czerpać satysfakcję z macierzyństwa, choć już tak lekko nie jest. Przecież dziecko, to mały, chodzący charakter. Ja mogę tylko Mu dopomagać w rozwoju, no i oczywiście dbać o dom. Właśnie oprócz obowiązków, dorzucam takich słodkich przyjemności, nie tylko dla mojej rodzinki, ale też dla mnie - Mamy. Wypieki, desery, inne dania, z miłością do bliskich przygotowuję ostatnio dzięki przepisom ze Słodkiej Kuchni Lidla. Dzisiejszy torcik wykonałam oczywiście trochę go modyfikując, gdyż wiadomo - nie wszystkie owoce o tej porze roku są. Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - torcik miał być jadalny dla wszystkich, a w szczególności dla Mamy i dziecka. Tak więc poniżej oryginalny przepis na torcik makowy z musem porzeczkowym, na który sposób wykonania znajdziecie w internetowej Kuchni Lidla. Mój mus był łagodny, truskawkowy, taki, który smakował synkowi. Oryginalny na pewno jest niesamowity, i myślę sobie, że to musi być dobre połączenie - maku z porzeczką. Zapraszam do naszego ogródka, w którym zajadamy torcik :).




Tort makowy z musem porzeczkowym 

SKŁADNIKI

BISZKOPT MAKOWY

  • jajka, rozmiar L – 4 szt. (białka oddzielone od żółtek)
  • cukier trzcinowy – 80 g
  • mąka pszenna tortowa – 80 g
  • mielony mak - 70 g
  • rodzynki – 30 g
  • oliwa – 2 łyżki

MUS Z CZARNYCH PORZECZEK

  • czarne porzeczki – 200 g (u mnie truskawki)
  • cukier – 100 g
  • żelatyna – 10 g
  • woda – 50 ml
  • śmietanka 30% - 400 ml

PONCZ DO NASĄCZENIA TORTU

  • woda – 30 ml
  • cukier – 30 g
  • nalewka wiśniowa – 50 ml

DODATKI

  • kakao
  • świeże owoce




4 komentarze:

  1. Ależ pyszności! Miła okazja to i ciasto lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze gdy jest okazja, przygotowuję torcik :) Wszystkie tego typu smakołyki idealnie pasują na uroczystości. A ten smakuje wyjątkowo na świeżym powietrzu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję starałam się, choć ten torcik nie wymaga zbyt wiele umiejętności :) jest prosty w wykonaniu. Najważniejszy biszkopt - puszysty i delikatny, to podstawa :) dziękuję kochana!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik