niedziela, maja 29, 2016 2

5 naleśników z twarożkiem - proste i smaczne



Z pewnością każda z Was przyrządzała już wiele razy w życiu naleśniki. Moje ulubione to zdecydowanie naleśniki deserowe. Prawdę powiedziawszy co smażenie - to staram się używać mniej oleju, kiedyś gdy nie miałam wprawy - one po prostu ociekały tłuszczem. Obecnie moje tradycyjne naleśniki przypominają już te, które robiła moja mama. Są lekkie i cieniutkie, a przy tym smaczne. Ostatnio wpadł mi w ręce niesamowity przepis, który wypróbowałam i postanowiłam się nim z Wami podzielić, bo natrafiłam na naleśniki, które są pulchne, smaczne, nie ociekają olejem pomimo, że są grube (trzeba je porządnie wysmażyć), a do tego są mocno nadziane twarożkiem. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że robi się je naprawdę ekspresowo (20 minut). Jest ich tylko pięć sztuk. Ta piątka z powodzeniem zastąpi deser dla całej naszej rodziny, po dwa dla dorosłych i jeden dla Alexandra. Dodatkowym atutem do wykonania tych naleśników, jest fakt, że lubią je dzieci. Mój synek uwielbia to danie, dlatego w ciągu ostatniego miesiąca zrobiłam je już trzy razy! Jeśli macie problem z tym co nowego zrobić dziecku - proponuję właśnie dzisiejszy przepis. 

5 naleśników z twarożkiem



Składniki:


ciasto: 1 szkl mąki
1/4 szkl wody gazowanej
1/2 szkl mleka
2 jajka
łyżka cukru
2 łyżki oleju
szczypta soli
nadzienie: 25 dag twarogu
1 żółtko
łyżka śmietany 18 %
2 łyżki soku z pomarańczy
1/2 op. cukru waniliowego
olej do smażenia


Sposób wykonania:

1. Składniki na ciasto szybko zmiksować, powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.
2. Twaróg zmielić i dokładnie wymieszać z resztą składników. 
3. Rozgrzać patelnię i usmażyć naleśniki. Na każdy ponakładać nadzienie. Następnie złożyć i obsmażyć z obu stron. 
4. Przystroić plasterkami pomarańczy.


Zapraszam na weekendowy cykl proste i smaczne

2 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie, to moja ulubiona wersja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, dlatego z taką chęcią je robię :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik