czwartek, listopada 26, 2015 0

kula disco i bombki ze starych płyt CD




Hej hej :) Muszę Wam powiedzieć, że u mnie przygotowania do świąt już pomalutku się rozpoczęły. Oprócz kupionych zestawów bombkowych, postanowiłam oczywiście przygotować kilka detali do udekorowania domu sama. Prowadzone ostatnio poniedziałki z muzyką zmobilizowały mnie do przejrzenia swoich zasobów muzycznych, a dokładnie do segregacji płyt cd. Najlepsze wybrałam do zaprezentowania Wam w temacie muzycznym. Zresztą zawsze znajdują się one na naszym kominku, gdyż wyjątkowo uwielbiamy ich słuchać. Pozostałą część przebrałam w ten sposób, że te mniej słuchane odłożyłam do kartonów. Całkowicie zniszczone, niedziałające wykorzystam do stworzenia kilku fajnych i tematycznych w tym okresie świątecznym, a później noworocznym ozdób.



Dzisiaj chciałabym Wam pokazać co naprawdę fajnego możecie zrobić ze zużytych cd's. W tym tygodniu zaprezentuję jak przy użyciu plastikowych przezroczystych bombek (lub jeśli wolicie - styropianu) wykonać kule disco, bądź bombki na choinkę, które będą dawały w okresie świątecznym i sylwestrowym piękne odblaski na ścianach. Kilka takich bombek idealnie dopełni ozdoby na naszym drzewku iglastym. Kulę możecie zawiesić gdzieś wysoko w okresie karnawału, a później wykorzystywać na prywatkach, czy nawet umiejscowić w Waszej sypialni. Zaufajcie mi - efekt murowany ! 

Ja co prawda mam kulę disco oryginalną, jednak jeśli postaracie się dobrze przy wykorzystaniu większej ilości płyt Wasza praca może wyglądać co najmniej tak dobrze, jak kula z mojego domu. Poza tym jest duży plus wykonania samodzielnego - wybieracie dowolny rozmiar kuli, w ten sposób wyjdą Wam nawet dwie, trzy. Kula oryginalna jest dość spora i ciężka, więc nie zawsze w domowych warunkach można znaleźć dla niej miejsce. Poza tym robiąc kule - typu disco, lub bombki na choinkę, możecie podzielić sobie pracę na kilka dni, i powolutku wykańczać. Jeśli jeszcze zastanawiacie się nad tą propozycją DIY, to może popatrzcie sobie jeszcze na zdjęcia efektu końcowego w domu. No jak, zauroczeni? No to do dzieła:


1. Przygotuj kilka starych zniszczonych płyt w dowolnym odcieniu w zależności, jaki efekt posrebrzenia ma mieć bombka lub kula. Potrzebne będą także nożyce i dobry klej (słyszałam, że niektóre bombki można kleić z użyciem krochmalu). W zależności co wykonujesz przygotuj kulę styropianową, lub przezroczystą bombkę. 
2. Potnij płyty na kawałki - najlepiej o podobnej wielkości, gdy robisz kulę, lub o różnej wielkości, gdy będziesz kleić bombkę.
3. Posegreguj wycinki i przygotuj je do klejenia. Bardzo zniszczone, te które uległy rozkruszeniu, możesz wyrzucić.
4. Naklejaj kawałki płyt na bombkę lub styropian, aż powstanie mozaika. Jeśli jest to kula disco, idealne będzie równomierne, naklejanie z minimalnymi odstępami. Jeśli bombka ładniej wyglądają odstępy większe.
5. Najpiękniejsze są bombki zupełnie przezroczyste - wówczas po naklejeniu materiału cd efekt jest zdumiewający. Moje bombki są zapełnione fioletowym brokatem, co ma też swój urok. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik