sobota, listopada 29, 2014 0

Ciastka z miodem i bakaliami - sezonowe smakołyki



Na sobotę kolejna porcja jesiennych smakołyków, tym razem dokładnie według mojego pomysłu. Ciastka smakują obłędnie! Wczoraj po południu nie chciało mi się grzebać w moich teczkach z przepisami, ot dziwne, nawet nie miałam chęci przeszukiwać Internetu. Mój czas to dokładnie pół godziny zanim przybył do domu fachowiec malujący nam fragment sufitu. Apetyt na coś, co będzie smakowało jak wiejskie naturalne ciastka bakaliowe poskromiłam, a nawet zaspokoiłam całkowicie dwiema sztukami upieczonych ciastek. Tak więc postanowiłam sama coś 'sklecić', a już 'po' zapełniłam nasz słoik ciachami po sam brzeg. Alexander tak się zajadał i zadowolony uciekał mi z ciachem, że po raz drugi, pomimo wcześniejszych porządków zamiatałam podłogi w kuchni. Ciastka były rekompensatą, dla mnie za dzisiejsze dwugodzinne sprzątanie parteru domu. Tak naprawdę to niespodzianka dla mojego faceta, czeka na Niego po powrocie z pracy, bo trochę dziś u Niego sonie 'nagrabiłam'. Oczywiście nic poważnego, bo nawet buziak dzisiaj był,'pomimo'. Ale czym pocieszyć Misia, no czym? Oczywiście miodkiem. Nasze ciacha są z miodem, i myślę, że trafią również w Wasze gusta smakowe. Spróbujcie ;)


Ciastka z miodem i bakaliami





Składniki


2 żółtka jajek 
1 szkl mąki tortowej 
pół szklanki bułki tartej 
5 łyżek miodu średnio lejącego 
30 ml mleka, 30 ml oleju
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao, garść rodzynek 
garść płatków migdałowych (lub innych bakalii)



Przyrządzanie: 


Do miski włożyć zółtka i wszystkie składniki prócz kakao i bakali, dobrze rozgnieść. Na koniec dodać kakao i ponownie rozgnieść. Wsypać połowę rodzynek, i delikatnie połaczyć. Zrobić 12 kulek i wyłożyć je na pergaminie, lub papierze do pieczenia przygniatając w kształt bułeczki, porozcinać nożykiem na wierzchu każdego ciastka na wzór kajzerki. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni i włożyc ciastka na 10 minut, następnie wysunąć i na środek każdego dodać rodzynki i płatki. Piec jeszcze 10 minut.



Smacznego!





Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik