niedziela, listopada 12, 2017 5

weekendownik - urodzinowy czekoladowy sernik

Kiedy mój mąż 'przytachał' do domu drewnianą skrzyneczkę z winem i czekoladkami na moje 38 urodziny, uradowałam się bardzo, gdyż właśnie w tym roku zamiast ucztowania, ze względu na anginę bardzo chciałam spędzić ten czas tylko z moimi dwoma chłopakami w domu. Wiedziałam też, że idealnie do tego zestawu wkomponuje się torcik, który zaplanowałam przygotować. Sernik mocno czekoladowy z mieszanego sera z dodatkiem mascarpone to niesamowicie apetyczny torcik, który był miłym akcentem w tym ważnym dla mnie dniu. Poza tym to pierwsze ciastko po dwutygodniowym poście, a właściwie po diecie, którą zastosowałam jeszcze przed naszym wylotem do Polski, i zakończyłam po powrocie do NI (schudłam 5 kilogramów), o czym być może napiszę w innym artykule. Prawdopodobnie dietę tę będę kontynuowała. Postanowiłam zmniejszyć ilość przygotowywanych własnoręcznie ciast, stąd też taka radość tym wypiekiem. Torcik nie jest bardzo słodki, powiedziałabym, że dość mocno deserowy, obsypany aromatycznym kakao. Dla zwolenników wyjątkowych deserów polecam!


Czekoladowy sernik z mascarpone

Składniki:

500 gram twarogu półtłustego
250 gram mascarpone
200 gram czekolady deserowej
50 gram mąki pszennej
100 gram cukru
5 jajek
sól, kakao

Sposób przygotowania:

1. Białko ubić na sztywno ze szczyptą soli.
2. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej.
3. Twaróg utrzeć z żółtkami, cukrem i mascarpone.
4. Do masy włączyć mąkę i czekoladę. Wymieszać.
5. Na koniec do masy dodać pianę i delikatnie wymieszać.
6. Tortownicę obsypać mąką i przełożyć sernik.
7. Piec około 1 godzinę w temperaturze 175 stopni.
8. Po wyjęciu obsypać kakao, dekorując.



5 komentarzy:

  1. Kochana wszystkiego najlepszego!!<3 Spełnienia marzeń:* Ja niedługo obchodzę 28..Już 06 grudnia wielki dzień:D
    A sernik pewnie pychotka:)

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Claudio, bardzo dziękuję za Twoje życzenia, i wierzę, że Twoje 28 urodziny będą piękne! :) Sernik był wyśmienity i mocno czekoladowy, dokładnie jak wymyśliłam. Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Też uwielbiam spędzać jakieś ważne święta bardziej w kameralnym gronie, aniżeli hucznie z wieloma osobami.
    Torcik wygląda przepysznie, ajććć że też akurat teraz postanowilam zacząć chodzić na siłownię :/

    Spelnienia marzeń kochana :) :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja głównie ucztowałam z mężem... a planowałam też w te urodzinki spotkać się z dwiema dobrymi koleżankami w UK, bo na urlopie w Polsce z przyjaciółmi świętowaliśmy kilka dni wcześniej inną okazję :) jednak winko jeszcze musi poczekać, dopiero skończyłam brać antybiotyk. Trudno, odbijemy sobie w innym czasie. ;)

      Usuń
    2. Daria, powodzenia na siłowni :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik