sobota, 25 marca 2017

kolorowe gofry


Witajcie wiosennie! Co prawda większość owoców nie ma jeszcze swojego sezonu, ale mamy piękny weekend, który spędzamy w trójkę głównie w ogrodzie i poza domem. Temperatura powietrza bardzo pozytywnie nastraja, dlatego drugie śniadanie zaserwowałam w formie pikniku. Wszyscy aż oblizywali palce po takim słodkim śniadanku, które w sumie było dietetyczną wersją tego co uwielbiamy wszyscy :) Ponoć do godziny 12 w południe można jeść słodycze, więc wyrobiliśmy się. Ciasto na gofry miałam gotowe już pół godziny wcześniej i gdy wszyscy już pojawili się na dole, przystąpiłam do dzieła. Chciałam podzielić się z Wami przepisem na ponoć jedne z mniej kalorycznych gofrów. Pokazać jak je udekorowałam. A dekoracji można użyć przeróżnych - zgodnie z naszym apetytem. Bawcie się smakiem i kolorem tak, jak my! Przepis mam od dobrej koleżanki, która te gofry robi przynajmniej raz w tygodniu. Inspiracją do pikniku gofrowego były zdjęcia i przepis z wydania 07/08 magazynu Tesco

Kolorowe gofry 

Składniki:

70 gram płatków owsianych
80 ml mleka
łyżeczka sody
2 żółtka
3 białka
bakalie
stewia
owoce
jogurt
sól

Sposób wykonania:

1. Z płatków owsianych zrób mąkę, miksując blenderem.
2. Wmieszaj mleko, sodę, żółtka, stewię. Wszystko dokładnie pomieszaj.
3. Ubij białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Delikatnie wymieszaj obie masy. 
4. Wylej gofry na rozgrzana gofrownicę. Jeśli się skleją smaruj gofrownicę olejem kokosowym.
5. Na koniec dekoruj gofra według uznania. U mnie to maliny i banany oraz kiwi i mandarynki.

https://realfood.tesco.com

4 komentarze:

  1. Ojej...wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają obłędnie, jadłabym. Najbardziej odpowiada mi 3 i 6. Niestety nie mam w domu jeszcze gofrownicy, ale już upatrzyłam sobie dezala kupię sobie ją w maju jak zacznie się powoli czas na sezonowe owoce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gofrownica przy takich łasuchach jak my musi w domu być obowiązkowo :) Za to gofry można zrobić w wersji lekkiej :) Polecam koniecznie

      Usuń