środa, lutego 10, 2016 9

Wielkanoc - papierowe dekoracje

Święta zbliżają się wielkimi krokami. Chciałam Wam pokazać DIY, które oczarowały mnie tak bardzo, że muszę się nimi koniecznie z Wami podzielić - papierowe dekoracje wielkanocne. Co prawda musicie przyznać, że przyzwyczailiśmy się do nieco późniejszych terminów Świąt Wielkiej Nocy, i nadal po trosze wspominamy zimowy czas i dekoracje Bożonarodzeniowe? W tym roku zima nie dała nam zbyt mocno o sobie znać, dwa dni śniegu, kilka dni przymrózków - to chyba niewiele.. Za to teraz już chyba pędzimy do Wiosny... Czas 'pokolorować' wnętrze naszego domu! To propozycja dla Was, my z mężem w tym roku będziemy na tyle zabiegani, że z pomysłów nawet nie zamierzam korzystać - będziemy szykowali się do ważnej Ceremonii i Wielkanoc spedzimy wraz z rodziną i przyjaciółmi w Polsce. Jednak Wy nie zapomnijcie, że naprawdę niewiele potrzeba czasu i pieniędzy, aby wyczarować takie ozdoby. Na pierwszy rzut oka, już wiadomo jak je stworzyć, ale jeśli chcecie się upewnić to oczywiście załączam linki do zdjęć, lub pod zdjęciami znajdziecie przeniesienie. Inspiracje zaczerpnięte są z Pinterest.com

1. Szalenie podoba mi się połączenie papieru i włóczki. Kurczaczki i zajączki z kolorowymi, puszystymi brzuszkami - to świetna dekoracja, która bardzo przypadnie do gustu Waszym pociechom. Jestem przekonana, że także dorosłym spodoba się, podobnie jak mi. Możecie zawiesić zwierzakową rodzinkę w dowolny sposób. Jedyne czego potrzebujecie to - kolorowy papier, kolorowe włóczki, sznurki, nożyczki i pisak. Aby dowiedzieć się jak autorka stworzyła zwierzaczki z pomponami klik - welke.nl


2. A teraz propozycja dla osób - które cenią sobie pastelowe barwy w domu, oraz nie boją się eksponować ich w oknach domu. To ciekawy pomysł dla wszystkich domowników, nadaje się do salonu, kuchni, a także do pokoju dziecięcego. Papierowe zajączki swobodnie wiszące w oknie, odrobinę nawiązujące do ozdobnych zasłon i przy powiewie - poruszających się delikatnie. Wystarczy papier gładki, bądź z ciekawą grafiką, sznurek i nożyczki. Zima była szara, zimna, za to wiosna będzie pastelowa i przyjemna w barwy. Pokażecie innym kolory panujące w Waszym domu i w Waszych sercach? Zajączki (Bunnys)

3. Znów chwytacie w rękę nożyczki i papier! Na girlandę z pisanek idealnie nadaje się papier kolorowy ze ślaczkiem, bądź dwukolorowy. Stwórzcie prawdziwą girlandę wielkanocną z najpopularniejszym symbolem dekoracyjnym na stole świątecznym - pisanką z jajek. Możecie wyczarować takie nietypowe pisanki sami - w dowolnym kolorze. Mi bardzo spodobała się taka tęczowa girlanda, która przyozdobi miejsce nad kominkiem, czy też stół . To bardzo łatwa propozycja, wymagająca precyzji podczas łączenia sznurkiem poszczególnych papierowych elementów. Tutaj przyda się spora ilość wielokolorowych kartek (najlepiej sztywnych, lub z połyskiem). Takie kartki świetnie się układają i dają ciekawy odgłos szelestu. Idealny będzie też rodzaj papieru z białą linią w środku, która naśladuje wygląd malowanego szlaczka na jajku. Girlanda

4. Mam również coś dla zwolenników dekorowania stołu od strony praktycznej - jeśli nie lubicie zbytniego przesytu w ozdoby porozkładane w całym domu. Z pewnością podczas posiłku używacie serwetki. Króliczki z serwetek to świetna dekoracja, która po pierwsze wygląda ślicznie i zabawnie, po drugie jest bardzo ekonomiczna (ponieważ serwetki i tak znajdą się przy talerzach). Nie wydacie wiele, i zrobicie je bardzo szybko. Fantastyczne jest to, że serwetki można położyć na talerzu, i oszczędzamy w ten sposób miejsce na inne półmiski. Jest jeszcze coś - takie króliczki zrobicie w dowolnym kolorze i wzorze, mogą być także pastelowe, lub nawet białe. Wybór należy do Was. Potrzebujecie serwetki o standardowych rozmiarach. Serwetki należy składać szybko, aby nie traciły kształtu podczas zagniatania. Chcecie się pobawić? Kliknijcie w link, aby zobaczyć sposób złożenia.


5. Przyszedł czas na najpiękniejszy symbol wiosny - kwiaty. One symbolizują nowy początek. Bez nich nie wyobrażam sobie wiosny! Nic nie zastapi świeżych, pięknych kwiatów bądź gałązek na stole świątecznym. Ja nie wyobrażam sobie rodzinnego przeżywania tego czasu, bez bukietu kwiatów. Żonkile są idealnym i popularnym kawiatem - który w żadnym innym czasie roku nie pasuje tak bardzo do włożenia w wazon, jak właśnie na Wielkanoc. W okresie Świąt przyjemnie jest, gdy dookoła znajdują się ozdoby typowe dla czasu świętowania. Dlatego wiele z nich możemy wyłożyć bezpośrednio w miejscu, gdzie jemy. Niewątpliwie będzie tym miejscem stół, gdzie z pewnością zasiądziemy kilka razy z najbliższymi. Przy takim stole będą też często siedzieć z nami dzieci. Możemy wykonać kwiatek z papierowych kubeczków i papieru wkładając do cupcakes cukierki jajeczne, landrynki w kolorze żółtym, czekoladowe jajka w złotych, bądź żółtych pazłotkach. Świetne, prawda? Mi się to bardzo podoba! Już nawet nie chcę myśleć jak bardzo to spodobałoby się Maluchom. :) Kwiaty z cukierkami. Cupcakes with candies



6. Teraz coś - co mnie ostatnio najbardziej fascynuje - kwiaty pompony. Papierowe kwiaty są świetną alternatywą dla tych żywych. Idealnie pasują do każdego pomieszczenia, także do dziecięcych pokoików. Wiadomo, że choć żonkile są bardzo trwałe, i niekiedy stoją nawet około dwa tygodnie w wodzie - my nie będziemy już dwa tygodnie przed czasem ich kupować, aby się nimi nacieszyć. Papierowe kwiaty to świetna propozycja na ten czas. Takie pompony mogą wisieć już tydzień, dwa przed Wielkanocą. Są czarujące. :) Bibuła, lub delikatny papier, sznurek, niekiedy nożyczki i trochę cierpliwości podczas układania - to wystarczy, aby urozmaicić wnętrze o takie cuda! Yellow tissue flowers on the white branches

9 komentarzy:

  1. Tak sobie pomyślałam, że niby jaka Wielkanoc? A to przecież już wkrótce :)
    Króliczki z serwetek będą u nas na pewno, odkąd córa jest, robię je uparcie, a ona próbuje się domyślić, co mama poskładała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wydawało mi się, że już kilka razy je widziałam.. U nas też te króliczki będą, tak myślę :) Poza tym marzą mi się te zajączki w okna - ale niestety tam, gdzie będę na Święta - okna są tak długie, że pewnie robiłabym je kilka godzin ;)

      Usuń
  2. Co za cudeńka!!! Kurcza, a ja nawet jeszcze nie myślę o Wielkanocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zazwyczaj nie myślę ponad miesiąc wcześniej o świętach. Ale jak trzeba się zmobilizować - to trzeba. Chociaż przyznam, że zima odeszła dla mnie w zapomnienie już..

      Usuń
  3. Śliczne ozdoby, pewnie zacznę myśleć przy piątku dopiero:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak naprawdę wykorzystałam ozdoby wykonane przez synka w przedszkolu, choć oczywiście pojawiły się też elementy z tego posta. :)

      Usuń
  4. Cudne ozdoby. Jestem zachwycona :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, gdybym tylko miała czas pewnie większość z nich wprowadziłabym do naszego domku w PL - gdzie spędziliśmy cudowny urlop i Wielkanoc tegoroczną. Mam nadzieję, że udało Ci się wykorzystać chocby niektóre z pokazanych przeze mnie papierowych ozdób? Ja głównie spędziłam czas w kuchni i na przygotowaniach do ślubu. Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  5. It's truly very complex in this fᥙll օf activity life t᧐ listen news on TV, tһerefore I simply սse the web fоr tһat reason, and obtаin tһe most up-to-date news.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik